De Rekenkamer van de gemeente Overbetuwe heeft een
onafhankelijke positie binnen de gemeente. De Rekenkamer is
samengesteld uit een externe voorzitter, twee externe leden en twee
raadsleden, en wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris.
Controlerende taak
De Rekenkamer heeft tot doel de raad een extra handvat te bieden in
zijn controlerende taak. De Rekenkamer voert onderzoek uit, waarbij
antwoord wordt gezocht op vragen zoals: zijn de doelen van het
gemeentelijk beleid bereikt? Zijn de voorbereiding en de uitvoering
van het beleid efficiënt verlopen? Welke aanbevelingen zijn nodig
om de doeltreffendheid te vergroten?
Jaarlijks onderzoek
De Rekenkamer voert zelf onderzoek uit. In de onderzoeken wordt
altijd teruggekeken in het verleden, met als bedoeling te leren
voor de toekomst. Jaarlijks stelt de Rekenkamer een onderzoeksplan
op, waarin wordt aangegeven welke onderzoeken in uitvoering worden
genomen. De Rekenkamer voert jaarlijks in ieder geval een onderzoek
uit.
Samenstelling rekenkamer
De samenstelling van de commissie is als volgt: de heer F. van
Vugt (voorzitter), de heer E.A.M. Masselink en mevrouw J. Smink als
externe leden en vanuit de raad: de heren R.B.H. Beune en
D.E.W. Horsthuis-Tangelder. De secretaris is
mevrouw A.M.S. Corzilius.
Heeft u suggesties voor onderzoek?
Naast het formele verzoekrecht van de gemeenteraad,
staat de Rekenkamer altijd open voor tips en suggesties van anderen
voor het verrichten van onderzoek. Mocht u tips of suggesties
hebben, dan kunt u hiervoor
bijgaand formulier invullen en opsturen naar de ambtelijk
secretaris A. Corzilius. Uiteraard kunt u ook via mail of telefoon
uw suggestie doorgeven.
Contact
A. Corzilius, (0481) 362 300.
[email protected]
Belangrijke documenten: