Voornemen voorbereiding bestemmingsplan herontwikkeling Strandkerk en omgeving

Voornemen voorbereiding bestemmingsplan herontwikkeling Strandkerk en omgeving en concept Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD)

Burgemeester en wethouders maken op grond van artikel 1.3.1 van het Besluit ruimtelijke ordening bekend dat een nieuw bestemmingsplan Herontwikkeling strandkerk en omgeving wordt voorbereid. Het voorontwerp en de concept Notitie Reijkwijdte Detailniveau ligt van 29 oktober tot en met 10 december 2018 ter inzage. U kunt het digitale plan hier downloaden. Ook ligt het in deze periode in de leesruimte van het gemeentehuis, waar u het tijdens de openingstijden van het gemeentehuis kunt inzien.

Het plan

Het plan voorziet in de herontwikkeling van het hotel aan de Vroonweg 33-35 in Renesse tot een hotel met een wellnessresort. Daarnaast wordt de wegenstructuur rondom het hotel – de Vroonweg, Kabbelaarsweg en de Hoogenboomlaan heringericht. Notitie Reikwijdte en Detailniveau. De Notitie Reikwijdte en Detailniveau vormt de eerste stap in de m.e.r-procedure voor de herontwikkeling van de Strandkerk e.o.. In de Notitie Reikwijdte en Detailniveau wordt beschreven waarom het project wordt uitgevoerd, eventuele alternatieven en welke milieuaspecten zullen worden onderzocht. Na het vaststellen van de Notitie Reikwijdte en Detailniveau zal een conceptMER worden opgesteld. Deze conceptMER gaat gelijktijdig met het ontwerpbestemmingsplan ter inzage.

Reageren

Van 29 oktober tot en met 10 december kan iedereen een inspraakreactie geven op het voorontwerpbestemmingsplan. Dit kan schriftelijk of mondeling. Een schriftelijke reactie kunt u sturen naar het college van burgemeester en wethouders. Voor het indienen van een mondelinge reactie kunt u telefonisch een afspraak maken met Dion van Eenennaam op (0111) 452 220. Voor algemene vragen over het project kunt u contact opnemen met Ricardo de Winter op (0111) 452 442.

Adviserende instanties

Ook stellen wij diverse instanties in de gelegenheid om advies uit te brengen over het voorontwerpbestemmingsplan, zoals de Provincie Zeeland, het Waterschap Scheldestromen en de Veiligheidsregio Zeeland.

Procedure

Alle tijdig ingekomen reacties verwerken wij in een eindverslag. Op grond van de reacties kijken we of aanpassing van het plan nodig is. Hierna wordt het ontwerpbestemmingsplan ter inzage gelegd. De verwachting is dat het bestemmingsplan in het derde kwartaal van 2019 in werking treedt. Steeds als het plan ter inzage wordt gelegd, wordt u hierover via een publicatie geïnformeerd.