Parkeren, melding

Omschrijving

Als u parkeert in een gebied waar betaald parkeren geldt, moet u parkeerbelasting betalen. Dat kan door een parkeerkaartje te kopen bij een parkeerautomaat, of door een parkeervergunning te gebruiken. U kunt een naheffingsaanslag krijgen in de volgende gevallen:

  • als u geen parkeerkaartje hebt gekocht
  • als u uw auto langer laat staan dan de tijd waarvoor u hebt betaalt
  • als uw parkeerticket, parkeerpas, bezoekerspas of gehandicaptenparkeerkaart niet (goed) te zien is door de voorruit
  • als uw parkeerticket, parkeerpas, bezoekerspas of gehandicaptenparkeerkaart niet (meer) geldig is

Hebt u ten onrechte toch een bekeuring ontvangen? Maakt u er dan een melding van

Hebt u een andere vraag over parkeren, zoals een parkeermeter die defect is, fout parkeren, of het aanvragen of wijzigen van een invalideparkeerplaats? Dan kunt u ook hier een melding van maken.

Hoe werkt het?

U kunt 24 uur per dag, zeven dagen per week een melding doorgeven via de knop 'Melding Servicelijn' in het rechtermenu op deze pagina.

Daarnaast staan wij telefonisch voor u klaar op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 17.00 uur. Op vrijdag kunt u ons bereiken van 08.00 tot 16.00 uur. Ons telefoonnummer is (0111) 452 111.

Wat doen wij met uw melding?

Wij registreren uw melding en persoonsgegevens, geven dit door aan de vakspecialist die vervolgens contact met u opneemt om te bespreken wat wij met uw melding gaan doen. Wij doen ons best om binnen twee werkdagen contact met u op te nemen.