Straatverlichting, verplaatsen

Omschrijving

De gemeente is verantwoordelijk voor de aanleg, het onderhoud en het beheer van de straatverlichting. Wilt u een lichtmast in de openbare ruimte laten verplaatsen omdat de lichtmast dan bijvoorbeeld beter tot zijn recht komt? Dan dient u een verzoek in bij de gemeente. Ook kunt u een aanvraag indienen als uw eigen omstandigheden zijn veranderd (bijvoorbeeld door het verplaatsen van uw inrit).

In beide gevallen beoordeelt de gemeente het nut of de noodzaak van het verplaatsen van een bestaande lichtmast.

Hoe werkt het?

Om een aanvraag te doen, klikt u op de knop 'Aanvragen' in het rechtermenu op deze pagina. Geef bij uw aanvraag het nummer van de lichtmast aan.

U kunt de Servicelijn telefonisch bereiken op telefoonnummer (0111) 452 111 op maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 17.00 uur en op vrijdag tot 16.00 uur.

Wat gebeurt er met uw melding?

De medewerker van de Servicelijn registreert uw melding en persoonsgegevens en geeft dit door aan de vakspecialist. Vervolgens neemt de vakspecialist contact met u op om te bespreken wat de gemeente met uw melding gaat doen. De vakspecialist streeft ernaar om binnen twee werkdagen contact met u op te nemen. Bij overlast van buren kan buurtbemiddeling worden ingeschakeld.

Wanneer de melding spoed heeft, wordt er dezelfde dag nog contact met u opgenomen.

Wat kost het?

Besluit de gemeente dat het verplaatsen van een lichtmast de openbare veiligheid ten goede komt, dan zijn de kosten voor rekening van de gemeente.

Als het verplaatsen in het belang van de aanvrager is, zijn de kosten voor de aanvrager. U ontvangt vooraf een prijsindicatie.