Besluiten BenW 13-04-2021

Uitspraak beroep Vertonsweg 9 Burgh-Haamstede

Kennis te nemen van de uitspraak van de rechtbank in de zaak omgevingsvergunning Vertonsweg 9 te Burgh-Haamstede.

Weigeren omgevingsvergunning voor het plaatsen van een keerwand.

Het bezwaar ontvankelijk en gedeeltelijk gegrond te verklaren. In heroverweging wordt besloten om alsnog de omgevingsvergunning te verlenen (gelet op het positief advies van het waterschap).

NBD bewegwijzering Renesse

1. Instemmen met de offerte van het bewegwijzeringsplan Renesse
  2. Kennis nemen stand van zaken NBD bewegwijzering Renesse

Huisvesten van 4-6 personen met een verstandelijke beperking in de Zorgboerderij Bouwlust, Capelleweg 5 te Nieuwerkerk

Een positieve grondhouding aan te nemen voor het huisvesten van 4 tot 6 personen met een verstandelijke beperking aan de Capelleweg 5 te Nieuwerkerk.

Verzoek tot huurvermindering strandpaviljoens vanwege Corona maatregelen

Het college heeft het volgende niet-conforme besluit genomen:

1. Verzoeken tot huurvermindering 2020 door strandpaviljoenhouders vanwege het niet kunnen gebruiken van het gehuurde door corona maatregelen een korting te verlenen van 50% van de huur voor een periode van 5 maanden. Reden is dat strandtenthouders in 2020 geen gebruik konden maken van rijksregelingen.
  2. Vooralsnog geen besluit te nemen over een huurkorting voor 2021 en af te wachten hoelang de coronamaatregelen beperkingen opleveren voor het gehuurde.

Onderzoek Leven in Zeeland 2021: verwerkersovereenkomst ter accordering en ondertekening

1. Instemmen met de verwerkersovereenkomst voor het onderzoek Leven in Zeeland 2021.
  2. Overgaan tot het ondertekenen van de verwerkersovereenkomst door burgemeester J.Chr. van der Hoek.
  3. Kennisnemen van het advies van de Functionaris Gegevensbescherming.

Stedenbouwkundige randvoorwaarden studiegebied Weststraat-Molenstraat Masterplan Centrumgebied Bruinisse

1. Stedenbouwkundige randvoorwaarden voor het studiegebied Weststraat-Molenstraat uit het Masterplan Centrumgebied en Haven Bruinisse vaststellen;
  2. Dit kader is aanvullend op het Masterplan en van toepassing voor de beoordeling van initiatieven voor de herontwikkeling van deze locatie;
  3. Raad via bijgaande raadsbrief informeren over de vaststelling van dit aanvullend stedenbouwkundig kader op het Masterplan Centrumgebied en Haven Bruinisse.

Niet goed doorvoeren categorieën verordening precariobelasting

1. Kennis te nemen van de oorzaak en de gevolgen van het niet goed doorvoeren van de categorieën in de verordening precariobelasting;
  2. In te stemmen met de raadsbrief.

Jaarverslag klachtbehandeling 2020

1. Kennisnemen van het verslag van de klachtbehandeling 2020;
  2. Kennisnemen van de aanbevelingen;
  3. De raad informeren met bijgevoegde raadsbrief.

Intentieverklaring Zeeland Marketing Organisatie (ZMO)

Aan de Stuurgroep ZMO de positieve intentie van de gemeente over te brengen met betrekking tot de oprichting van de ZMO.

Vaststellen definitief plan van aanpak 'Grip op de kosten Wmo'

1. vast te stellen de reactie van het college op het advies van de adviesraad Sociaal Domein
  2. vast te stellen van het definitieve plan van aanpak 'grip op de kosten Wmo'

Vergunning terrasoverkapping

Het college heeft het volgende niet-conforme besluit genomen:

Medewerking verlenen aan de omgevingsvergunning voor het realiseren van een terrasoverkapping op het adres Westenschouwenseweg 14 te Burgh-Haamstede mits dezelfde kleur grijs krijgt als de naastgelegen overkapping.

Toekenning subsidiegelden uit de oorspronkelijke subsidie VVV Zeeland

1. Toekennen van subsidiegelden uit de oorspronkelijke subsidie VVV Zeeland aan de Stichting Eilandmarketing Schouwen-Duiveland (SESD).
  2. Partijen met ambities op het gebied van lokale marketing en promomotie en gasthouderschap als eerste verwijzen naar de SESD om te kijken of zij gezamenlijk tot overeenstemming kunnen komen.