Besluiten BenW 20-04-2021

Voorontwerpbestemmingsplan Duinrand Oost Hogeweg Burgh-Haamstede

1. Kennis geven van het besluit dat een nieuw bestemmingsplan voor Duinrand Oost wordt voorbereid;
  2. Instemmen met het voorontwerpbestemmingsplan Duinrand Oost Hogeweg Burgh-Haamstede;
  3. Het vooroverleg in het kader artikel 3.1.1. Bro opstarten;
  4. Raad informeren met bijgevoegde raadsbrief

Bestuursopdracht motie Eco-raster.

Instemmen met de bestuursopdracht motie Eco-raster en dit de raad via een raadsbrief meedelen.

Vaststellen nota VTH Beleid Zeeland 2021

1. De gezamenlijke nota VTH Beleid Zeeland 2021 vaststellen voor de onderdelen A en B en C.
  2. Deel D bijlage bij de nota VTH Beleid Zeeland 2021 voor kennisgeving aannemen.
  3. De gezamenlijke inspraak van 15 december 2020 tot en met 11 januari 2021 hebben geleid tot twee zienswijzen ( Stichting Gezond water en Stichting Zeeuws Platform Stralingsrisico) Deze zienswijzen leiden niet tot aanpassing nota. De indieners hiervan door middel van een brief in kennis stellen.
  4. Het thans geldende Handhavingsbeleidsplan Schouwen-Duiveland 2016-2019 intrekken.
  5. De vastgestelde nota publiceren volgens de gebruikelijke weg

Strand Brouwersdam 2 Scharendijke

Verlenen van de aangevraagde omgevingsvergunning Strand Brouwersdam 2 in Scharendijke.

P&C-planning 2021

1. De planning voor het opstellen van de jaarstukken 2020, financiële rapportages 2021, beleidsmonitor 2021, kadernota 2022-2025, overdrachtsdocument 2022 ten behoeve van de gemeenteraadsverkiezingen en programmabegroting 2022-2025 vast te stellen.
  2. De raad via een raadsbrief te informeren.

Evaluatie amendement 'Economisch Impuls Winkelgebieden'

Kennisnemen van de evaluatie amendement 'Economisch Impuls Winkelgebieden'.

Verlengen samenwerkingsovereenkomst Bibliotheek Oosterschelde 2018 - 2021

In te stemmen met de verlenging van de ‘Samenwerkingsovereenkomst bibliotheekwerk gemeenten Oosterschelderegio 2018-2021’ en de meerjarensubsidieovereenkomst met één jaar (2022).

Vaststellen "Beleidsregels inzake het maken, hebben of veranderen van een uitweg of het gebruik daarvan veranderen gemeente Schouwen-Duiveland 2021

Vast te stellen de "Beleidsregels inzake het maken, hebben of veranderen van een uitweg of het gebruik daarvan veranderen gemeente Schouwen-Duiveland 2021"

Pilot actieplan inzet maatwerkvoorziening Waakvlam

1. In te stemmen met pilot actieplan inzet maatwerkvoorziening waakvlam;
  2. Kennis te nemen van de mogelijkheid om op basis van het individueel onderzoek geen eigen bijdrage op te leggen;
  3. In te stemmen met de pilot-periode van 01 april 2021 t/m 31 december 2022.

pilot Meedenkers Schouwen-Duiveland

In te stemmen met opdracht en plan van aanpak pilot meedenkers Schouwen-Duiveland.

Opstart natransport Transferium 2021

1. Het natransport Transferium op te starten per 13 mei 2021;
  2. De raad te informeren middels bijgevoegde concept-raadsbrief;
  3. Busbedrijf van Oeveren opdracht verstrekken voor uitvoeren natransport Transferium 2021.

Het beleidskader 'Misbruik en Oneigenlijk gebruik Tozo’ (M&O Tozo)

Het beleidskader ‘Misbruik en Oneigenlijk gebruik Tozo’ (M&O Tozo) vast te stellen

Verruiming beleidsregels Tijdelijke Ondersteuning voor noodzakelijke kosten (TONK)

In te stemmen met verruiming van de beleidsregels TONK

1. Het niet toepassen van de partnertoets;
  2. De vermogensgrens te verhogen naar € 31.340 per persoon conform de vermogensgrens van de Wet op de huurtoeslag;
  3. Aanvragen voor de TONK met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2021 mogelijk te maken;
  4. Ondersteuning voor overige noodzakelijke kosten in de beleidsregels mee te nemen.

Onderzoek Leven in Zeeland 2021: verwerkersovereenkomst ter accordering en ondertekening

1. Instemmen met de verwerkersovereenkomst voor het onderzoek Leven in Zeeland 2021.
  2. Overgaan tot het ondertekenen van de verwerkersovereenkomst door burgemeester J.Chr. van der Hoek.
  3. Kennisnemen van het advies van de Functionaris Gegevensbescherming.