Besluiten BenW 23-03-2021

verlenen van een omgevingsvergunning voor het upgraden van schuurappartementen op het adres Hogezoom 90 te Burgh-Haamstede

Het bezwaar ontvankelijk en ongegrond te verklaren, conform het advies van de commissie bezwaarschriften.

Activiteiten JeugdaanZet wintereditie

1. In te stemmen met het beschikbaar stellen van € 10.000 voor het bekostigen van activiteiten in het kader van de wintereditie ‘Jeugd aan Zet’;
  2. In te stemmen met het verwerken van de financiële consequenties via de 1e Programmarapportage 2021.

Verlenging regeling uitbreiding horecaterrassen en bezorg- en afhaalregeling i.v.m. corona

1. De regeling "verruiming exploitatie van horecaterrassen i.v.m. corona", die per 1 april 2021 afloopt, verlengen tot 1 januari 2022.
  2. Horecaondernemers in onze gemeente, die reeds een exploitatie-en terrasvergunning op grond van artikel 2:28 APV hebben en nog geen gebruik hebben gemaakt van de terrasuitbreidingsmogelijkheid, in de gelegenheid stellen een plan in te dienen om hun terras uit te breiden tot maximaal het aantal plaatsen/stoelen dat tot voor de coronabeperkingen in exploitatie was. Een en ander tot uiterlijk 1 januari 2022, waarbij het overkappen van het uitbreidingsterras als een bouwwerk in de zin van de bouwverordening ("hetzij direct hetzij indirect met de grond verbonden, hetzij direct of indirect steun vindt in of op de grond") niet is toegestaan.
  3. Horecaondernemers in onze gemeente, die reeds een exploitatie-en terrasvergunning op grond van artikel 2:28 APV hebben en die gebruik hebben gemaakt van de terrasuitbreidingsmogelijkheid tot 1 oktober 2020 en/of 1 april 2021, ambtshalve een verlengingsbesluit (terrasvergunning) verstrekken om hun terras uit te breiden tot maximaal het aantal plaatsen/stoelen dat tot voor de coronabeperkingen in exploitatie was. Een en ander tot uiterlijk 1 januari 2022, waarbij het overkappen van het uitbreidingsterras als een bouwwerk in de zin van de ("hetzij direct hetzij indirect met de grond verbonden, hetzij direct of indirect steun vindt in of op de grond") niet is toegestaan.
  4. De "Toetscriteria terrasuitbreidingen in het kader van coronamaatregelen 1 april 2021" vaststellen.
  5. De tijdelijke gedoogregeling voor afhalen en bezorgen van maaltijden door restaurants verlengen tot 1 januari 2022.

Beëindiging fusieproces tussen Stichting Obase en Stichting OcTHO

1. Van de raadsbrief over beëindiging van het fusieproces tussen Stichting Obase en Stichting OcTHO kennis te nemen.
  2. De raadsbrief ter kennisname aan de gemeenteraad aan te bieden.

Bestelauto's in binnenstad emissieloos

Instemmen met de beantwoording van de schriftelijke vragen van GroenLinks over een emissieloze zone in de binnenstad van Zierikzee.

Begrotingswijziging Veilig Thuis

1. In te stemmen met voorliggende begrotingswijziging Veilig Thuis, waarin incidenteel extra budget verwerkt is;
  2. De gemeenteraad te informeren via raadsinformatiebrief.

Startschot participatieplatform www.schouwen-duiveland.nl/denkmee

Met bijgevoegde raadsbrief de gemeenteraad te informeren over het participatieplatform.

Eindevaluatie Herijking Minimabeleid

1. Kennisnemen van de eindevaluatie herijking minimabeleid (periode januari tot en met december 2020).
  2. Instemmen met bijgaande raadsbrief.

Stand van zaken uitvoering Een beschermd thuis en kwalitatief goed leven op Schouwen-Duiveland - akkoord notitie preventie gekoppeld aan Versnellingsagenda beschermd wonen en maatschappelijke opvang

1. In te stemmen met het thematisch basispakket preventie uit de notitie Preventie Zeeland en uit te (laten) voeren.
  2. Kennis te nemen van de stand van zaken van de lokale uitvoeringagenda 'Een beschermd thuis en kwalitatief goed leven op Schouwen-Duiveland' 2019 t/m 2022 met daarin verwerkt het thematische basispakket.
  3. De gemeenteraad en de Adviesraad Sociaal Domein te informeren met bijgevoegde raadsbrief.

Raadsbrief aangeboden petitie Stichting BewuSD

1. Kennis nemen van de aangepaste bijgaande raadsbrief;
  2. Bijgaande raadsbrief vaststellen en toezenden aan de gemeenteraad;
  3. Het bestuur van stichting BewuSD voorafgaand aan de gemeenteraadsvergadering in kennis stellen van uw raadsbrief.