Besluiten BenW 30-03-2021

Voortgang update gemeentelijke website

In te stemmen met bijgaande raadsbrief.
Met deze brief informeren we de gemeenteraad over de voortgang van de update van de gemeentelijke website.

Nieuwe samenstelling en inhoud van het Jeugd Preventie Overleg

1. In te stemmen met het voorstel voor nieuwe samenstelling en inhoud van het Jeugd Preventie Overleg;
  2. De financiële consequenties hiervan ad. eenmalig €1800 voor 2021 mee te nemen in de 1e Financiële afwijkingenrapportage 2021.
  3. Akkoord te gaan met het concept convenant JPO 2021

Het toevoegen van een NED aan de Stelweg 3 te Ouwerkerk

1. Medewerking te verlenen aan het toevoegen van een NED (restaurant met maximaal 15 zitplaatsen) aan de Stelweg 3 te Ouwerkerk.
  2. Een privaatrechtelijke overeenkomst te sluiten, waarin de uitvoering en instandhouding van de landschappelijke inpassing, verevening en planschade wordt gewaarborgd;
  3. Indien geen zienswijzen worden ontvangen en de overeenkomst is gesloten, het wijzigingsplan vast te stellen.

Zeeuwse Woonagenda

1. Instemmen met de concept Zeeuwse Woonagenda.
  2. De gemeenteraad uitnodigen voor een digitale informatiebijeenkomst en informeren over de Zeeuwse Woonagenda door middel van bijgevoegde raadsbrief.
  3. Na de onder beslispunt 2 genoemde informatiebijeenkomst vindt definitieve vaststelling van de concept Zeeuwse Woonagenda plaats in de colleges van burgemeester en wethouders en het college van Gedeputeerde Staten.

tijdelijke verlenging contract Kansrijk wonen 2e kwartaal 2021

1. het contract met Kansrijk wonen te verlengen met 3 maanden, van 1 april tot 30 juni 2021;
  2. de tijdelijke overeenkomst met Kansrijk Wonen tweede kwartaal 2021 vast te stellen;
  3. de meerkosten van €28.104 mee te nemen in de 1e Financiële afwijkingenrapportage 2021en de meerkosten bij te ramen op 66700010/442300.

Toevoegen woning Molenstraat 4 Zierikzee

Geen medewerking verlenen aan het toevoegen van een woning op het adres Molenstraat 4 Zierikzee

Voortgang oprichting lokale marketing organisatie SESD

Kennisnemen voortgang oprichting Stichting Eilandmarketing Schouwen-Duiveland
Besluiten tot uitstel betaling 2e deel Economische Impuls 2021

GFT-inzameling in de binnenstad van Zierikzee

Voorstel/Besluit:

1. Kennis te nemen van de mogelijkheden om groente-, fruit- en tuinafval (GFT) in de binnenstad weg te gooien die naar aanleiding van de motie “Optimalisatieplan Reiniging” - ingediend door GL en SGP op 4 juni 2020 - zijn genoemd en verder zijn onderzocht.
  2. Niet te beginnen aan één van de onderzochte mogelijkheden van een nieuwe pilot van de Inzamelhelden/ NMe (Natuur- en milieueducatie) om Groente, Fruitafval en Etensresten met een elektrische bakfiets op te halen.
  3. Opdracht te geven om de mogelijkheid verder te onderzoeken om Groente, Fruit en Etensresten in semi-ondergrondse containers in te zamelen door alle1800 huishoudens in de binnenstad.
  4. De raad middels een raadsbrief hierover te informeren

Voortgangsrapportage Agenda Toerisme 2020

Kennisnemen van de Voortgangsrapportage van de Agenda Toerisme over het jaar 2020.

Aanvragen i.h.k.v. de Tegemoetkoming Schade COVID-19

1. In te stemmen met de lijst toe te kennen en af te wijzen aanvragen Tegemoetkoming schade COVID-19 2020 en de maximale tegemoetkoming schade COVID-19 per toegekende aanvraag vast te stellen op 100%;
  2. De financiële consequenties hiervan bestaande uit het beschikbaar stellen van een bedrag van € 188.822,41 te verwerken in de 1e Financiële afwijkingenrapportage;
  3. Via de 1e Financiële afwijkingenrapportage 2021 het resterende budget: – voor kunst- en cultuur á € 84.048,37; - voor dorpshuizen en/of verhuurders van ruimten á € 35.475,22; - voor jeugd- en jongerenorganisaties á € 12.854,00 beschikbaar te stellen en te reserveren voor tegemoetkoming schade COVID-19 2021.

Parkeren Gehandicapten in een betaalzone

Het bestaand beleid ten aanzien van parkeren voor gehandicapten in een betaalzone handhaven.