Nieuws en actualiteit

Opnieuw Blauwe Vlaggen voor Schouwen-Duiveland
6 mei 2021

Opnieuw Blauwe Vlaggen voor Schouwen-Duiveland

De Internationale Jury voor de Blauwe Vlag heeft dit jaar opnieuw Blauwe Vlaggen voor de stranden van Renesse, Westenschouwen, van Nieuw-Haamstede en het strand aan de Brouwersdam aan Schouwen-Duiveland uitgereikt.

Nieuwsbrief Verduurzaming Malta
6 mei 2021

Nieuwsbrief Verduurzaming Malta

De nieuwsbrief over het verduurzamen van de wijk Malta is onlangs bezorgd bij alle inwoners in de wijk.

Hulp voor gedupeerden kinderopvangtoeslagaffaire
3 mei 2021

Hulp voor gedupeerden kinderopvangtoeslagaffaire

Door de kinderopvangtoeslagaffaire zijn veel gezinnen de afgelopen jaren in de problemen gekomen. Dit komt omdat de Belastingdienst ten onrechte de kinderopvangtoeslag heeft stopgezet.

Bekendmaking voornemen voorbereiding bestemmingsplan 'Hogeweg 88-90 Burgh-Haamstede, Duinrand Oost'
30 april 2021

Burgemeester en wethouders maken op grond van artikel 1.3.1 van het Besluit ruimtelijke ordening bekend dat een nieuw bestemmingsplan 'Hogeweg 88-90 Burgh-Haamstede, Duinrand Oost' wordt voorbereid. Het voorontwerp ligt niet ter inzage. Het voorontwerpbestemmingsplan wordt in het kader van het vooroverleg toegestuurd aan de vooroverlegpartners.

Griffier
28 april 2021

Griffier

Gemeente Schouwen-Duiveland heeft een vacature voor de mooie positie van Griffier voor 36 uur per week.

Senior Beleidsmedewerker Sociaal Domein
26 april 2021

Senior Beleidsmedewerker Sociaal Domein

Voor onze afdeling Wonen, Werken en Leven zijn we op zoek naar een Senior Beleidsmedewerker Sociaal Domein voor 32 uur per week.

Werking stoplichten N59 Nieuwerkerk
20 april 2021

Werking stoplichten N59 Nieuwerkerk

De stoplichten op de N59 ter hoogte van Nieuwerkerk zijn aan het einde van hun levensduur. Rijkwaterstaat is momenteel druk bezig met de voorbereiding voor de vervanging.

Zoektocht naar locatie nieuwe hoogspanningsstation van start
16 april 2021

Zoektocht naar locatie nieuwe hoogspanningsstation van start

Deze week starten TenneT en Enduris met het participatieproces voor het nieuwe 150kV-hoogspanningsstation op Schouwen-Duiveland. Samen met de omgeving gaan de netbeheerders op zoek naar geschikte locaties.

Renesse, Hoogenboomlaan 42 - ontwerpbestemmingsplan
16 april 2021

Renesse, Hoogenboomlaan 42 - ontwerpbestemmingsplan

Burgemeester en wethouders maken bekend dat het ontwerpbestemmingsplan ‘Hoogenboomlaan 42 Renesse’ met identificatienummer NL.IMRO.1676.00311BphRE309643-ON01 van 19 april tot en met 31 mei 2021 ter inzage ligt.