Hoe werkt 'Mijn Schouwen-Duiveland (Mijn S-D)'?

Omschrijving

‘Mijn Schouwen-Duiveland (Mijn S-D)’ is uw persoonlijke internetpagina (PIP) op de gemeentelijke website. Deze pagina biedt u de mogelijkheid uw (digitale) aanvragen bij de gemeente Schouwen-Duiveland 24 uur per dag in te zien en te volgen. Met deze functie biedt de gemeente u dienstverlening en informatie op maat.

Hoe werkt het?

Rechtsboven op de website ziet u een poppetje ‘Mijn S-D (PIP)’, via dit poppetje kunt u naar uw persoonlijke internetpagina. U kunt ook in het rechtermenu op deze pagina klikken op ‘Mijn Schouwen-Duiveland’. Vervolgens komt u op een inlogpagina voor DigiD of eHerkenning. Om in te kunnen loggen op ‘Mijn S-D’ heeft u als inwoner een DigiD-inlogcode nodig. Deze code gebruikt u ook bij andere overheidsinstellingen. Organisaties (bedrijven, stichtingen, verenigingen et cetera) kunnen inloggen met eHerkenning. Zodra u bent ingelogd komt u op uw persoonlijke internetpagina.

Hieronder volgt een korte toelichting bij de tabbladen op Mijn S-D:

Mijn zaken

Hier ziet u een overzicht van al uw producten (zaken) die u (digitaal) hebt aangevraagd bij de gemeente Schouwen-Duiveland sinds 6 juni 2017. U kunt de behandelstatus van uw lopende zaken volgen. Daarnaast kunt u een specifieke zaak openen om de registratiegegevens terug in te zien en eventueel (als het nodig is) aanvullende bijlagen toe te voegen. Onderaan in het overzicht vindt u ook afgehandelde zaken, deze blijven zichtbaar tot de archieftermijn verstreken is.

Als u een product aanvraagt via de website, heeft u de mogelijkheid in het webformulier de aanvraag op te slaan en op een later moment af te maken. Als u hiervoor heeft gekozen, dan vindt u het opgeslagen concept terug onder ‘Mijn zaken’ op ‘Mijn S-D’. U heeft 30 dagen de tijd een concept aanvraag verder in te vullen en naar ons op te sturen. Daarna wordt het concept verwijderd en moet u uw aanvraag overnieuw doen. Deze concepten zijn nog geen zaken en dus nog niet zichtbaar voor ons als behandelaar. Uw aanvraag wordt pas een zaak op het moment dat u het formulier helemaal invult en verzend.

Mijn berichten

Hier heeft u de mogelijkheid vragen te stellen over een specifieke zaak aan de medewerker die uw zaak in behandeling heeft. Dit is een soort chatfunctie. Let wel op, u krijgt geen e-mail als er een reactie is van de behandelaar. De reactie van de behandelaar ziet u alleen onder ‘Mijn berichten’.

Mijn gegevens

Hier vindt u een overzicht van uw persoonsgegevens, zoals die bij ons bekend zijn vanuit de Basisregistratie Personen (BRP). U heeft ook de mogelijkheid uw contactgegevens (telefoonnummer en e-mailadres) bij te werken, mocht dat nodig zijn.