Procesbeheerder/Kwaliteitsmedewerker WMO/Jeugdwet

Zó werkt het in De Bilt

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus.

Wij dagen je uit om hieraan mee te bouwen en te laten zien wat jij op dit gebied in je mars hebt.

Je beheerst de kunst om je aan te kunnen passen aan nieuwe initiatieven en ontwikkelingen. Daarom ben je goed op de hoogte van wat er in de samenleving leeft. Je vindt er de uitdagingen om ook je eigen functioneren te verbeteren en neemt de verantwoordelijkheid om veranderingen in gang te zetten. Kortom: je bent een netwerker, een regisseur en een leider in je eigen werk.

Als dit je aanspreekt, ben je misschien wel geschikt als:

Procesbeheerder/Kwaliteitsmedewerker Wmo/Jeugdwet
36 uur per week

Voor welk team zoeken we een Procesbeheerder/Kwaliteitsmedewerker Wmo/Jeugdwet?

We zoeken een nieuwe collega voor het Team Sociaal Domein. Dit team (met zo’n 20 medewerkers, inclusief flexibele schil) is verantwoordelijk voor het voorbereiden, ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van beleid binnen het Sociaal Domein. Zo houdt het team zich o.a. bezig met het beleid en de uitvoering op het gebied van de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning en de Participatiewet.

De gemeente De Bilt is op 1 januari 2018 gestart met de invoering van het gebiedsgericht werken en het toewerken naar zelfsturende teams. Dit kan leiden tot een herverdeling van taken. De verwachting is dat op termijn het Team Sociaal Domein op zal gaan in de gebieden De Bilt, Bilthoven en Groene Kernen.

Wat ga  je doen?

Je takenpakket bestaat uit:

  • Implementeren van landelijke, (boven)regionale en lokale wet- en regelgeving Wmo/JW in werkprocessen van de Mid- en Backoffice en de Frontoffice Sociaal Team en CJG
  • Verbinden werkprocessen Midoffice/Backoffice en Frontoffice Sociaal Team/CJG De Bilt
  • Vastleggen van werkprocessen in werkbeschrijvingen en factsheets
  • Controle op en optimalisatie van kwaliteit van de werkprocessen
  • Landelijke standaarden en regelingen m.b.t. digitaal berichtenverkeer kennen/bijhouden en implementeren in regionale en lokale werkprocessen
  • Vertegenwoordigen gemeente De Bilt in Regionaal Backoffice overleg Zuid Oost Utrecht
  • Functioneel beheer van de applicatie ZorgNed
  • Opstellen van managementrapportages
  • Aandachtsfunctionaris Sociale Verzekeringsbank/PGB’s
  • Aandachtsfunctionaris CAK/Eigen Bijdrage
  • Achtervang voor taken Mid- en Backoffice bij ziekte of vakantie van een van de medewerkers.

Wat verwachten we van jou?

Onze ideale collega is energiek, enthousiasmerend, communicatief vaardig en samenwerkingsgericht. Je bent bereid je te ontwikkelen vanuit een leergierige en nieuwsgierige houding. Je bent flexibel en oplossingsgericht. Je denkt vanuit de gedachte van participatie/samenwerking en vanuit deze gedachte communiceer je met anderen. We zijn op zoek naar een “Ambtenaar 3.0”.

Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Technische kennis van ZorgNed
  • Relevante kennis van de JW en Wmo
  • Ervaring met werkprocessen Mid- en Backoffice Wmo en Jeugdwet, bij voorkeur bij een gemeente
  • Kennis van en ervaring met verwerking berichtenverkeer in gemeentelijke financiële administratie
  • Je werkt planmatig, accuraat en resultaatgericht
  • Je bent zelfstandig en assertief

Wat bieden wij je?

Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling in een dynamische werkomgeving met korte lijnen en een prettige werksfeer. Voor deze nieuwe functie geldt, afhankelijk van opleiding en ervaring, een salaris van minimaal € 2.335,- (aanloopschaal 8) en maximaal € 3.805,- (functieschaal 9) bruto per maand. Het betreft een nieuwe functie waarvan het functieniveau door middel van functiewaardering nog nader bepaald wordt. Naast je salaris krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. De bedragen gelden bij een 36-urige werkweek.

Heb je nog vragen?

Nadere informatie over deze functie kun je inwinnen bij Magda Bijzen, [email protected]  beleidsmedewerker jeugdhulp, tel. 030 - 228 96 20.

Heb je interesse?

Solliciteer dan direct online vóór 7 januari 2019 bij P&O t.a.v. Carien Rockx, Personeelsadviseur.

Er vindt gelijktijdige in- en externe werving plaats. De selectieprocedure wordt met de interne kandidaten eerst afgerond voordat de procedure met de externe kandidaten wordt opgestart.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.