Toezichthouder rechtmatigheid Wmo

Ben jij op zoek naar een interessante opdracht waarin je een bijdrage aan de samenleving kunt leveren? Een opdracht waarin je zelfstandig én vanuit een divers samengesteld team aan de slag gaat? Dat kan in De Bilt!

Wij zoeken zo spoedig mogelijk een: 

Toezichthouder rechtmatigheid Wmo inclusief Contractbeheerder lokale Wmo contracten voor 24 uur per week. 

Zó werkt het in De Bilt

Bij de gemeente De Bilt werk je aan uitdagende maatschappelijke opgaven in een ambitieuze regio. Samen met zo’n 250 collega’s lever je een relevante bijdrage aan de samenleving. Daar zet je je 100% voor in. Je kunt tegen een stootje en ziet uitdaging in het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je werkt vanuit een team met verschillende disciplines binnen het Sociaal Domein en zo dicht mogelijk bij inwoners, organisaties en instellingen. We werken in zelforganiserende teams. 

Jouw team

Je komt te werken in het team bedrijfsvoering Sociaal Domein. Een enthousiast en gedreven team dat bestaat uit medewerkers back- en midoffice, medewerker kwaliteit, een functioneel beheerder, een data-analist en de medewerkers beleidsuitvoering Wmo en Jeugd. De midoffice is met name verantwoordelijk voor het verzenden van beschikkingen en het berichtenverkeer. De backoffice is verantwoordelijk voor de factuurverwerking en declaratiecontrole en aanleveringen aan het CAK en SVB. Daarnaast zorgt het team bedrijfsvoering er samen voor dat de werkprocessen worden aangepast aan nieuwe wet- en regelgeving, kwaliteitsbewaking, inrichting van ZorgNed en data-analyses.  

De verantwoordelijkheden liggen bij ons laag in de organisatie en de teams zijn zelforganiserend. De sfeer in ons team is open en informeel. We zijn altijd bereid elkaar te helpen. Integraliteit en transformatie in combinatie met de schaarste van middelen zijn uitdagingen die ons binden.

Wat ga jij doen?

Als Toezichthouder rechtmatigheid Wmo ben jij de spil in het voorkomen en opsporen van misbruik en oneigenlijk gebruik van de voorzieningen binnen de Wmo. Je adviseert op tactisch en operationeel niveau over fraudebestrijding. Je beoordeelt fraudesignalen en je bepaalt welke fraude-instrumenten moeten worden ingezet. Je voert zelfstandig (complexe) bestuursrechtelijke onderzoeken uit en adviseert over een eventueel vervolg. Je faciliteert, begeleidt en adviseert collega’s over fraudepreventie, fraudesignalering en fraudebestrijding. Dit alles doe je in nauw overleg met je college toezichthouder rechtmatigheid Jeugdhulp en met de collega toezichthouders rechtmatigheid en kwaliteit in de regio Zuidoost Utrecht waar De Bilt nauwe samenwerking mee heeft. 

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het contractbeheer van Wmo voorzieningen voor onder ander de hulp bij het huishouden, contract trapliften en voor het contract hulpmiddelen. Je houdt accountgesprekken met de aanbieders en zorgt voor correcte naleving van de contracten. Je werkt hiervoor nauw samen met het Sociaal Team MENS De Bilt en met de beleidsmedewerkers Wmo. Jouw bevindingen bij het toezichthouderschap rapporteer je periodiek aan college en raad. 

Je houdt van aanpakken en ondersteunt de beleidsmedewerkers Wmo bij (regionale) inkooptrajecten, cliëntervaringsonderzoeken en andere voorkomende werkzaamheden.

Wat breng je mee?

  • Relevante (juridische) opleiding op HBO niveau
  • Kennis van de keten in het zorgdomein Wmo en de landelijke standaard gegevensuitwisseling en privacywetgeving
  • Kennis van Algemene Wet Bestuursrecht, landelijke wet- en regelgeving op het gebied van de Wmo, financiën, privacy en de procedures en bestuurlijke processen binnen een gemeente
  • Je bent van nature integer en nieuwsgierig en houdt van het uitwerken en oplossen van complexe puzzels
  • Je bent politiek en bestuurlijk sensitief
  • Je bent bestand tegen druk vanuit diverse betrokkenen als gevolg van verschillende belangen en je blijft onafhankelijk en consistent in je handelswijze
  • Je voelt je als onderdeel van het team verantwoordelijk voor de te leveren teamopdracht en weet anderen met jouw enthousiasme daarin mee te nemen.   

Wat bieden we?

Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling, een dynamische werkomgeving, korte lijnen en een prettige werksfeer. Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een minimumsalaris van € 2.756,- (aanloopschaal 9) en een maximumsalaris van € 4.494,- (salarisschaal 10) bruto per maand. Bedragen gelden bij een 36-urige werkweek (salarispeil 1 oktober 2020). Naast het salaris krijg je een individueel keuzebudget (IKB) (17,05% van je salaris) dat je kunt besteden voor de aankoop van verlofuren, de aanschaf van een fiets of het volgen van een opleiding. Je kunt het keuzebudget uiteraard ook laten uitbetalen.

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Tolinda de Vries, procesregisseur Sociaal Domein, telefoonnummer 06 48 45 52 16.  

Heb je interesse?

Solliciteer direct online via onderstaande knop! Je motivatiebrief en CV kun je t/m 11 april 2022 sturen naar Carien Rockx, HR businesspartner.

Solliciteer direct via Gemeentebanen

Tenslotte

We vinden het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt in onze organisatie. Daarom verwelkomen we diversiteit in onze organisatie. Of dat nu gaat om verschil in achtergrond, leeftijd, geaardheid, arbeidsbeperking of anderszins. Verschillen tussen collega’s geven variatie in bijvoorbeeld kennis, ervaring en kwaliteiten. Zo kunnen we het werk in, met én voor onze gemeente nog beter doen.

Delen? Ja graag!
Acquisitie? Nee, dank je.