direct naar inhoud van Toelichting
Plan: Buitengebied - 2012 2e wijziging (Bokkenstraat 5-5a en Nieuwestraat 5)
Status: vastgesteld
Plantype: wijzigingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0222.R07W302A-0002

Toelichting

Hoofdstuk 1 Inleiding

1.1 Aanleiding en doel

Bij de actualisatie van het bestemmingsplan Buitengebied - 2012 voor het gehele buitengebied van de gemeente Doetinchem, zijn op de adressen Bokkenstraat 5-5a en Nieuwestraat 5 de bestemmingen niet op de juiste manier verwerkt in het bestemmingsplan. Met het voorliggende wijzigingsplan worden de bestemmingen voor de genoemde adressen gecorrigeerd.

1.2 Plangebied

Dit bestemmingsplan gaat over twee locaties in het buitengebied van Wehl.

afbeelding "i_NL.IMRO.0222.R07W302A-0002_0001.jpg"

De noordelijk gelegen locatie is Bokkenstraat 5/5a en de zuidelijk gelegen locatie is Nieuwestraat 5. De exacte begrenzing van het voorliggende plan is in de gml te zien.

1.3 Geldende bestemmingsplannen

Het bestemmingsplan Buitengebied - 2012 2e wijziging (Bokkenstraat 5-5a en Nieuwestraat 5) is een wijziging van het bestemmingsplan Buitengebied - 2012, GML-bestand NL.IMRO.0222.R07B300A-0002. Op 18 juli 2013 is deze door de raad vastgesteld en op 1 januari 2014 in werking getreden.

Bokkenstraat 5/5a

Dit gaat over het splitsen van de bestaande woning. In artikel 39.4 van het bestemmingsplan Buitengebied - 2012 wordt deze mogelijkheid geboden. 'Burgemeester en wethouders kunnen, overeenkomstig het bepaalde in artikel 3.6 van de Wet ruimtelijke ordening, de bouwaanduiding 'specifieke bouwaanduiding - gesplitst' toekennen aan een woning of bedrijfswoning'. Hiervoor moet het plan aan een aantal voorwaarden voldoen. In hoofdstuk 3 is het plan getoetst aan deze voorwaarden.

Nieuwestraat 5

In artikel 39.7 van het bestemmingsplan Buitengebied - 2012 wordt deze mogelijkheid geboden. 'Burgemeester en kunnen, overeenkomstig het bepaalde in artikel 3.6 van de Wet ruimtelijke ordening, de bestemming 'Agrarisch' wijzigen naar de bestemming 'Wonen''. Hiervoor moet het plan aan een aantal voorwaarden voldoen. In hoofdstuk 3 is het plan getoetst aan de voorwaarden van deze wijzigingsbevoegdheid.

Hoofdstuk 2 Planbeschrijving

2.1 Bokkenstraat 5/5a

Op het adres Bokkenstraat 5/5a is sprake van een woning die al sinds jaren gesplitst is. Bij de inventarisatie tijdens het bepalen van de uitgangspunten heeft de eigenaar gereageerd dat zij voldoen aan de gestelde eisen voor het legaliseren van gesplitste woningen. Deze eisen zijn opgenomen in hoofdstuk 8 van deel 2. Verdere uitleg hiervan staat in paragraaf 3.1. In het voorontwerpbestemmingsplan Buitengebied - 2012 is op basis van deze informatie de woningsplitsing planologisch vastgelegd. Door een omissie is deze splitsing niet in het uiteindelijk vastgestelde plan verwerkt. Dat moet hersteld worden.

2.2 Nieuwestraat 5

Bij de voorbereidingen voor het bestemmingsplan Buitengebied 2012 heeft de eigenaar van het agrarische bedrijf aan de Nieuwestraat 5 te Wehl contact opgenomen met de gemeente. Voor de bouw van een stal bij het bedrijf is het nodig dat het agrarische bouwperceel enigszins van vorm veranderd. In overleg is besloten om dit mee te nemen in het actualisatieplan van het buitengebied.

Uiteindelijk is de vormverandering niet op de kaart van het bestemmingsplan Buitengebied 2012 verwerkt, terwijl deze aanpassing wel in de toelichting beschreven is. Deze omissie wordt met het voorliggende bestemmingsplan hersteld.

Het agrarische bedrijf aan de Nieuwestraat 5 Wehl is een varkensbedrijf. De vormverandering van het agrarische perceel, zonder vergroting ervan, is noodzakelijk voor de bedrijfsvoering nu en in de toekomst. De agrariër wil groeien naar een gesloten bedrijf. Hierbij is sprake van verschillende diergroepen:

  • zeugen;
  • biggen;
  • vleesvarkens.

De eisen voor welzijn en gezondheid worden steeds aangepast, waardoor meer ruimte nodig is voor alle diergroepen. Daarbij zullen diverse milieutechnische aanpassingen doorgevoerd worden, zoals luchtwassers, die de invloed op de omgeving beperken.

Met het huidige agrarische perceel is het realiseren van het toekomstperspectief van het bedrijf wel mogelijk, maar zowel economisch als landschappelijk minder goed uit te voeren.

In bijlage 1 is te zien wat de vormverandering inhoud. Met de oranje lijn is het huidige bouwperceel weergegeven, met de roze lijn en roze arcering is het nieuwe perceel weergegeven. Het perceel wordt minder diep, maar wel breder. Met deze vorm wordt het volgende bereikt:

  • de stallen hebben ten opzichte van elkaar een mooie verhouding;
  • het past beter in het landschap; hiervoor is een inpassingsplan gemaakt die hier nog meer aan bijdraagt, zie bijlage 1 van de regels. Dit inpassingsplan sluit aan op de visie die voor het gebied wordt nagestreeft;
  • de inrichting van het agrarische perceel is logistiek prima voor de dieren, het voer en de mest. Ook de looplijnen op het terrein zijn goed, zowel voor mens als dier;
  • nutsvoorzieningen zijn dichtbij, wat goed is voor het milieu en energieverbruik;
  • het bouwperceel wordt op deze manier beter benut.

Op het terrein geldt (op het grootste deel) de dubbelbestemming Waarde - archeologische verwachting 3 (middelmatig). Om die reden is een archeologisch bureauonderzoek en inventariserend veldonderzoek met karterend booronderzoek uitgevoerd. Dit onderzoek is bijlage 2 bij dit bestemmingsplan. De conclusie is dat op basis van de resultaten van het archeologisch vooronderzoek in het plangebied geen vervolgonderzoek nodig is. Zie de beoordeling van het rapport door de regioarcheoloog in bijlage 3.

Bij het bestemmingsplan Buitengebied 2012 is een MER opgesteld. Hierbij is rekening gehouden voor alle agrarische bedrijven met de maximaal mogelijke gebruiksruimte. Dit is voor het perceel Nieuwestraat 5 dus ook het geval. Omdat de oppervlakte van het agrarische perceel niet vergroot wordt, veranderd de gebruiksruimte zoals gehanteerd in het MER niet.

Door de agrariër is op 7 augustus 2013 de aanvraag voor de vergunning op grond van de Natuurbeschermingswet ingediend bij de provincie Gelderland. De vergunning op grond van de Natuurbeschermingswet is op 27 januari 2014 verleend.

Bij deze vergunningaanvraag is de berekening van de emissie van ammoniak gevoegd. Er is sprake van saldering door overname van ammoniakemissierechten van twee andere locaties. Zie bijlagen 4 en 5 voor de emissie voor en na saldering. Hierdoor is voorzien dat er geen toename plaats vindt van stikstofdepositie als gevolg van de ammoniakemissie van het bedrijf.

Hoofdstuk 3 Beleidskader en haalbaarheid

3.1 Bokkenstraat 5/5a

Wijzigingsbevoegdheid in het bestemmingsplan Buitengebied - 2012

Zoals in paragraaf 1.3 aangegeven, is dit deel van het voorliggende wijzigingsplan gebaseerd op de wijzigingsbevoegdheid zoals opgenomen in het bestemmingsplan Buitengebied - 2012 onder artikel 39.4. In deze paragraaf is het plan getoetst aan deze wijzigingsbevoegdheid.

Op het adres gelden de volgende bestemmingen, dubbelbestemmingen en aanduidingen:

  • bestemming 'Wonen';
  • dubbelbestemming 'Waarde - Archeologische verwachting 3';
  • gebiedsaanduiding 'reconstructiewetzone - verwevingsgebied'.

De wijzigingsbevoegdheid luidt als volgt (waarbij cursief de toetsing van hetplan aan de voorwaarde is opgenomen):

Wijzigingsbevoegdheid 39.4 Functieaanduiding 'specifieke bouwaanduiding - gesplitst' toevoegen

Burgemeester en wethouders kunnen, overeenkomstig het bepaalde in artikel 3.6 van de Wet ruimtelijke ordening, de bouwaanduiding 'specifieke bouwaanduiding - gesplitst' toekennen aan een woning of bedrijfswoning als voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • a. er is sprake van een legaal woongebouw;
    De woning is oorspronkelijk een agrarische bedrijfswoning. 
  • b. er is sprake van in gebruik name voor twee zelfstandige huishoudens ("dubbele bewoning") vóór 4 april 2012 (datum vaststelling nota Uitgangspunten voor het bestemmingsplan Buitengebied);
    Op 13 maart 1990 is door de gemeente Wehl een vergunning verleend voor het uitbreiden van de woning, waarbij dubbele bewoning werd toegestaan, maar geen tweede woning mocht ontstaan. De vergunning is gerealiseerd en de woning is als zodanig in gebruik genomen. Uit de gegevens van burgerzaken blijkt dat voor deze datum de woning door twee zelfstandige huishoudens bewoond werd.
  • c. er is bouwkundig sprake van twee zelfstandige woningen.
    Door een medewerker van het team toezicht en handhaving van de afdeling wonen en bedrijven is ter plaatse een controle uitgevoerd. Hieruit is gebleken dat de splitsing van de woning bouwkundig akkoord is.

In aanvulling op de regels voor woningen en bedrijfswoningen gelden na wijziging de regels als opgenomen in artikel 20.2.2 onder d voor het hoofdgebouw en artikel 20.2.3 onder d en het tweede deel van e voor de gesplitste woningen.
Dit deel van de wijzigingsbevoegdheid betreft een uitleg welke regels gelden na wijziging.

Uit de bovenstaande toetsing blijkt dat het plan voldoet aan de wijzigingsbevoegdheid.

Taskforce woningbouw

Binnen de gemeente geldt voor de woningbouw dat nieuwe woningen niet kunnen, tenzij deze op de lijst van taskforce woningbouw vermeld staan. Voor splitsing van woningen waar sprake is van splitsing vóór 4 april 2012 is in principe vanuit dit beleid géén sprake van toevoeging van een nieuwe woning, alleen van het planologisch juist regelen van een woning die al aanwezig is. Om die reden heeft de taskforce woningbouw geen invloed op het plan voor Bokkenstraat 5/5a.

Haalbaarheid

Voor deze locatie regelt het voorliggende bestemmingsplan het feitelijk vastleggen van de bestaande situatie. Er is op dit moment geen sprake van een bouwplan door uitbreiding van de bebouwing of anderzins. Ook vindt er geen functieverandering van het gebruik plaats. Voor de aspecten vanuit milieu (bodem, geluid, luchtkwaliteit, externe veiligheid en bedrijvigheid) alsook andere aspecten (flora en fauna, water, cultuurhistorie en verkeer en parkeren) is daarom een uitvoerige onderbouwing niet nodig.

3.2 Nieuwestraat 5

Wijzigingsbevoegdheid in het bestemmingsplan Buitengebied - 2012

Zoals ook voor dit adres in paragraaf 1.3 is aangegeven, is dit deel van het voorliggende wijzigingsplan gebaseerd op de wijzigingsbevoegdheid zoals opgenomen in het bestemmingsplan Buitengebied - 2012 onder artikel 3.8.1. In deze paragraaf is het plan getoetst aan deze wijzigingsbevoegdheid.

Ter plaatse van Nieuwestraat 5 Wehl gelden de volgende bestemmingen, dubbelbestemmingen en aanduidingen:

  • bestemming Agrarisch (met bouwvlak);
  • dubbelbestemming Waarde - Archeologische verwachting 3 (voor het grootste deel) en Waarde Archeologische verwachting 4 (voor een heel klein stukje aan de westzijde van het bouwvlak);
  • functieaanduiding specifieke vorm van waarde - cultuurhistorie;
  • gebiedsaanduiding reconstructiewetzone - verwevingsgebied.

De wijzigingsbevoegdheid luidt als volgt (waarbij cursief de toetsing van het plan aan de voorwaarde is opgenomen):

3.8.1 Veranderen en/of vergroten bouwvlak

Burgemeester en wethouders kunnen, overeenkomstig het bepaalde in artikel 3.6 van de Wet ruimtelijke ordening, de vorm van het bouwvlak veranderen of het bouwvlak vergroten, onder voorwaarden dat:

  • a. de noodzaak voor een doelmatige agrarische bedrijfsvoering is aangetoond;
    Zoals in paragraaf 2.2 al aangegeven, ontstaat door de nieuwe vorm van het bouwvlak een perceel die zowel economisch als landschappelijk beter is. De logistiek wordt zo prima voor dieren, voer en mest. De looplijnen zijn ook goed, voor mens en dier.
  • b. vaststaat dat daarvoor de vergunning op grond van de Natuurbeschermingswet hetzij niet nodig is hetzij is of zal worden verleend;
    Op 27 januari 2014 is door Gedeputeerde Staten van Gelderland op grond van artikel 19d, 19e en 19kd lid 1 onder b de vergunning verleend. Het onderwerp van deze vergunning is 'Natuurbeschermingsweg 1998 - 2013-011794 - gemeente Doetinchem.
  • c. vaststaat dat de stikstofdepositie vanuit de betreffende inrichting niet toeneemt dan wel saldering plaatsvindt;
    Als bijlagen 4 en 5 is de ammonniakemissie berekend voor en na saldering. Hieruit blijkt dat de ammonniakemmissie, en dus de stikstofdepositie vanuit de inrichting niet toeneemt.
  • d. het bouwvlak na wijziging voor minstens 50 % het oorspronkelijke bouwvlak overlapt;
    Het totale bestaande bouwvlak is 10.626,8 m2. Het nieuwe bouwvlak is 10.625,7 m2. Van het bestaande bouwvlak verschuift 3.145,2 m2. Dit is ongeveer 30%. Dus ongeveer 70% van het bestaande bouwvlak blijft behouden.
  • e. geen gebouw door de wijziging buiten het bouwvlak komt te liggen;
    Hieraan wordt voldaan, alle bebouwing blijft binnen het nieuwe bouwvlak.
  • f. de oppervlakte van het bouwvlak tot 1,5 hectare mag worden vergroot, met dien verstande dat wanneer de bestaande oppervlakte reeds meer bedraagt dan 1,2 hectare, die oppervlakte met ten hoogste 25 % mag worden vergroot, met dien verstande dat het bepaalde in 3.5.2 onverminderd van toepassing blijft;
    Er is geen sprake van vergroting maar van vormverandering. Deze voorwaarde is dus niet relevant.
  • g. de gebruiksmogelijkheden van aangrenzende bedrijven, gronden en bouwwerken niet onevenredig worden aangetast;
    De verschuiving is beïnvloed de mogelijkheden van nabij gelegen bedrijven niet onevenredig.
  • h. de landschappelijke inpassing is gewaarborgd in een landschappelijk inrichtingsplan, die voldoet aan het bepaalde in bijlage 1, 2 en 3;
    Bij het verzoek is een inpassingsplan aangeleverd, zie bijlage 1 van de regels. Deze voldoet aan de eisen als opgenomen in de voorwaarde. Deze is ook gebaseerd op wat hierover in het beleidsplan voor de Wehlse broeklanden is te vinden.
  • i. voor zover de locatie gelegen is binnen de aanduiding 'ehs - ecologische verbinding' of 'ehs - natuur' moet worden aangetoond dat er geen significante aantasting plaatsvindt van de kernkwaliteiten van de EHS, dan wel dat door het treffen van compenserende of mitigerende maatregelen hieraan voldoende tegemoet kan worden gekomen;
    De locatie ligt niet in een van de genoemde gebieden, dus deze voorwaarde is niet relevant.
  • j. de ruimtelijke uitwerking van de wijziging aanvaardbaar is;
    Hier is sprake van. Zie verder onder het tussenkopje 'haalbaarheid' in deze paragraaf.
  • k. de uitvoerbaarheid van het wijzigingsplan gewaarborgd is;
    In deze paragraaf onder het tussenkopje 'haalbaarheid' is de haalbaarheid op diverse aspecten onderzocht en aangetoond. In hoofdstuk 5 is de economische uitvoerbaarheid aangetoond. Hieruit blijkt dat het plan uitvoerbaar is.
  • l. bij vergroting van het bouwvlak door het college advies wordt ingewonnen bij een extern deskundige adviesbureau.
    Er is geen sprake van vergroting, dus deze voorwaarde is niet relevant.

Uit de bovenstaande toetsing blijkt dat het plan voldoet aan de wijzigingsbevoegdheid.

Haalbaarheid

Voor deze locatie regelt het voorliggende bestemmingsplan de vormverandering van een agrarisch bouwperceel zonder dat dit perceel vergroot wordt ten opzichte van het huidige agrarische perceel. Daarom is voor deze locatie geen nader onderzoek nodig voor de aspecten bodem, geluid, luchtkwaliteit en externe veiligheid als ook de aspecten flora en fauna en verkeer en parkeren. De volgende aspecten zijn wel nader onderzocht:

  • bedrijvigheid;
  • water;
  • cultuurhistorie.

Bedrijvigheid

Dit aspect moet zowel bekeken worden vanuit het agrarische bedrijf naar de omgeving, als vanuit de omgeving naar het agrarische bedrijf. De verschuiving van het bouwvlak van een uitbreidingsmogelijkheid aan de noordzijde naar de oostzijde heeft tot gevolg dat het bedrijf minder dicht bij de woningen Broekstraat 10 en 12 kan gaan bouwen. Dit is positief voor zowel het agrarische bedrijf als de woningen. Het bedrijf kan wel dichter op de bedrijfslocatie Nieuwestraat 7-9 gaan bouwen. Maar deze afstand is zodanig (>130 m) dat deze twee bedrijven elkaar niet negatief beïnvloeden.

Dit aspect levert dus geen belemmering op voor de verandering.

Water

Voor wat betreft het waterbeleid zal het hemelwater niet op de riooleringssysteem aangesloten worden, dit is dus afgekoppeld.

De watertoets van het Waterschap levert het volgende op:

Thema   Toetsvraag   Relevant  
Hoofdthema's  
Veiligheid   1. Ligt in of nabij het plangebied een primaire of regionale waterkering?
2. Ligt in of nabij het plangebied een kade?  
1. Nee

2. Nee  
Riolering en
afvalwaterketen  
1. Is er een toename van het afvalwater (DWA)?
2. Ligt in het plangebied een persleiding van WRIJ?
3. Ligt in of nabij het plangebied een RWZI van waterschap?  
1. Nee
2. Nee
3. Nee  
Wateroverlast (oppervlaktewater)   1. Is er sprake van toename van het verhard oppervlak?
2. Zijn er kansen voor het afkoppelen van bestaand verhard oppervlak?
3. In of nabij het plangebied bevinden zich natte en laag gelegen gebieden, beekdalen, overstromingsvlaktes?  
1. Ja
2. Nee

3. Nee  
Grondwater- overlast   1. Is in het plangebied sprake van slecht doorlatende lagen in de ondergrond?
2. Bevindt het plangebied zich in de invloedzone van de Rijn of IJssel?
3. Is in het plangebied sprake van kwel?
4. Beoogt het plan dempen van slootjes of andere wateren?  
1. Nee

2. Nee

3. Nee
3. Nee  
Oppervlaktewater- kwaliteit   1. Wordt vanuit het plangebied water op oppervlaktewater geloosd?
2. Ligt in of nabij het plangebied een HEN of SED water?
3. Ligt het plangebied geheel of gedeeltelijk in een Strategisch actiegebied?  
1. Nee

2. Nee
3. Nee  
Grondwater- kwaliteit   Ligt het plangebied in de beschermingszone van een drinkwateronttrekking?   Nee  
Volksgezondheid   1. In of nabij het plangebied bevinden zich overstorten uit het gemengde of verbeterde stelsel?
2. Bevinden zich, of komen er functies, in of nabij het plangebied die milieuhygiënische of verdrinkingsrisico's met zich meebrengen (zwemmen, spelen, tuinen aan water)?  
1. Nee

2. Nee  
Verdroging   Bevindt het plangebied zich in of nabij beschermingszones voor natte natuur?   Nee  
Natte natuur   1. Bevindt het plangebied zich in of nabij een natte EVZ?
2. Bevindt het plangebied zich in of nabij beschermingszones voor natte natuur?  
1. Nee
2. Nee  
Inrichting en beheer   1. Bevinden zich in of nabij het plangebied wateren die in eigendom of beheer zijn bij het waterschap?
2. Heeft het plan herinrichting van watergangen tot doel?  
1. Nee

2. Nee  
Aandachtsthema's  
Recreatie   Bevinden zich in het plangebied watergangen en/of gronden in beheer van het waterschap waar actief recreatief medegebruik mogelijk wordt?   Nee  
Cultuurhistorie   Zijn er cultuurhistorische waterobjecten in het plangebied aanwezig?   Nee  

Nadere toelichting met betrekking tot het thema wateroverlast:

1. De vormverandering van het agrarische perceel heeft tot doel een stal bij het agrarische bedrijf te kunnen bouwen, hierdoor neemt het verhard oppervlak dus toe. Om wateroverlast, kwantitatief en kwalitatief, nu en in de toekomst te voorkomen wordt het regenwater niet afgevoerd naar het rioolstelsel maar op het perceel zelf geïnfiltreerd en vertraagd afgevoerd naar het oppervlaktewater.

Cultuurhistorie

Voor het in de toekomst te bebouwen perceel is een archeologisch onderzoek uitgevoerd. Zie paragraaf 2.2 over de resultaten van dit onderzoek.

Conclusie

Er zijn geen aspecten die een belemmering vormen voor de vormverandering van het agrarische bouwperceel.

Hoofdstuk 4 Wijze van bestemmen

Dit bestemmingsplan heeft tot doel het wijzigen van het bestemmingsplan Buitengebied - 2012 voor twee adressen. De regels van het bestemmingsplan Buitengebied - 2012, GML-bestand NL.IMRO.0222.R07B300A-0002, zijn van toepassing.

Voor de landschappelijke inpassing van de verandering van het bouwvlak aan de Nieuwestraat 5 is een voorwaardelijke verplichting in het plan opgenomen.

Van ROS2008 naar ROS2012

Het bestemmingsplan Buitengebied - 2012 is opgesteld onder de Ruimtelijke Ordening Standaarden 2008 (ROS2008). Sinds 1 juli 2013 zijn de Ruimtelijke Ordening Standaarden 2012 (ROS2012) verplicht. Dit heeft tot gevolg dat een aanduiding in het voorliggende plan anders benoemd is in de regels van het bestemmingsplan Buitengebied - 2012. Deze aanduiding is:

type aanduiding   ROS2008 (Buitengebied 2012, NL.IMRO.0222.R07B300A-)   ROS2012 (Buitengebied - 2012 2e wijziging (Bokkenstraat 5-5a en Nieuwestraat 5), NL.IMRO.0222.R07W302A-)  
functieaanduiding   (sw-ch) 'specifieke vorm van waarde - cuultuurhistorie'   (ch) 'cultuurhistorie'  

Met het bovenstaande is de afstemming tot beide versies tot stand gebracht.

Hoofdstuk 5 Economische uitvoerbaarheid

Dit plan, Buitengebied - 2012 2e wijziging (Bokkenstraat 5-5a en Nieuwestraat 5), regelt primair de ruimtelijke situatie in het plangebied zoals is overeengekomen met de eigenaren. Daarnaast vooral bedoeld om de burger voldoende rechtszekerheid te bieden. Het plan voorziet in één concrete nieuwe ontwikkeling (Nieuwestraat 5) die financieel onderbouwd is en waarvoor een overeenkomst gesloten is.

Hoofdstuk 6 Procedure

6.1 Algemeen

Dit bestemmingsplan doorloopt de procedure als bedoeld in afdeling 3.2 van de Wet ruimtelijke ordening. Afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht is van toepassing. Ook is het plan op grond van artikel 3.1.1. Besluit ruimtelijke ordening overlegd met een aantal instanties. In dit hoofdstuk zullen de resultaten van deze procedure en overleggen worden behandeld.

De resultaten van de terinzagelegging van het ontwerpbestemmingsplan worden niet toegevoegd aan dit hoofdstuk. Dit maakt onderdeel uit van het raadsvoorstel en -besluit omtrent de vaststelling.

6.2 Overleg

Het plan is aan de volgende instanties op 27 november 2013 voorgelegd voor vooroverleg:

  • Provincie Gelderland;
  • het Waterschap Rijn en IJssel;
  • TenneT TSO B.V;
  • Vitens;
  • Gasunie.

Op basis van rijksoverheidsrichtlijnen is vooroverleg met deze instantie niet nodig.

Het Waterschap heeft op 6 december 2013 laten weten geen op- en/of aanmerkingen op het plan te hebben.
TenneT heeft op 9 december 2013, net als het eraan gerelateerde Alliander op 29 november 2013, ook laten weten geen op- en/of aanmerkingen te hebben.
De Provincie Gelderland heeft op 19 februari 2014 laten weten geen op- en/of aanmerkingen op het plan te hebben.
Van Vitens en de Gasunie is geen reactie ontvangen.

Als gevolg van het vooroverleg is het bestemmingsplan niet gewijzigd.