Plan: | Wehl 2008 Didamseweg 30 |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0222.R50H223A-0002 |
Voor wat betreft het parkeren is rekening gehouden met de parkeernormen zoals genoemd in de CROW-publicatie 'Parkeerkencijfers, 2e gewijzigde druk maart 2004'. Het voorliggende initiatief kan het beste worden vergeleken met de functie 'Serviceflat/aanleunwoning'. Bij het berekenen van het aantal parkeerplaatsen is uitgegaan van een locatie in de overloop-/centrumzone in een sterk stedelijk gebied. Hierbij geldt een minimale parkeernorm van 0,3 parkeerplaatsen en een maximale parkeernorm van 0,6 parkeerplaatsen per woning.
Indien wordt uitgegaan van de minimale parkeernorm van 0,3 parkeerplaatsen per woonzorgeenheid betekent dit dat, uitgaande van maximaal 36 woonzorgeenheden, er minimaal 10,8 parkeerplaatsen ( 0,3 X 36 moeten worden gerealiseerd. Zoals ook blijkt uit de planbeschrijving worden er in totaal 20 parkeerplaatsen op het eigen terrein gerealiseerd. Hiermee wordt ruimschoots voldaan aan de parkeernormen zoals genoemd in de CROW-publicatie. Wat betreft de bestaande woning blijft de parkeersituatie ongewijzigd ten opzichte van de huidige situatie.
De belangrijkste hoofdontsluitingsweg betreft de Didamseweg. De in-/uitrit wordt overzichtelijk gemaakt, zodat sprake is van een verkeersoverzichtelijke en verkeersveilige situatie. Overigens wordt opgemerkt dat door voorliggende ontwikkeling een groothandel (grote verkeersaantrekkende werking) wordt beeindigd alsmede de verkeersbewegingen ten behoeve van het bestaande bedrijf. Door de ontwikkeling zal daarom geen sprake zijn van een onevenredige toename van verkeersbewegingen.
Geconcludeerd wordt dat er inzake het voorliggende initiatief, gelet op de beperkte toename van verkeer en het realiseren van ruim voldoende parkeerplaatsen op eigen terrein, vanuit verkeerskundig oogpunt geen bezwaren zijn.