Fit test en beweegmarkt voor ouderen 21 september 2016

Speciaal voor alle inwoners van 65 jaar en ouder organiseert de gemeente Heeze-Leende een fit test en beweegmarkt. Deze middag is bedoeld om te ontmoeten en aan de hand van een aantal eenvoudige, simpele testen ouderen inzicht te geven in hun fysieke gesteldheid. Het evenement vindt plaats op woensdag 21 september tussen 13.00 en 17.00 in sporthal de Pompenmaker in Heeze en wordt georganiseerd in het kader van de Nationale Sportweek. Iedereen van 65 jaar of ouder is van harte welkom om binnen te wandelen.

Wat is de Nationale Sportweek?

De Nationale Sportweek is een initiatief van het Nederlands Olympisch Comité en de Nederlandse Sport Federatie (NOC*NSF) met als doel sporten en bewegen te promoten. De Sportweek laat zien hoe gezond en vooral hoe leuk sporten en bewegen is. Dit jaar vindt de Nationale Sportweek plaats van zaterdag 17 september tot en met zaterdag 24 september.

Een speciaal aanbod voor ouderen

De gemeente Heeze-Leende wil graag haar oudere inwoners laten ervaren hoe belangrijk en leuk sport en bewegen kan zijn. Daarom organiseert zij in samenwerking met ZuidZorg, fysiotherapie Bennenbroek en 040Fit een fit test en een beweegmarkt voor alle inwoners die 65 jaar of ouder zijn. Naast de fit test kunnen de aanwezigen kennis maken met het bestaande beweegaanbod door een rondje over de beweegmarkt te lopen. Er zullen verschillende demonstraties gegeven worden waar ouderen aan deel kunnen nemen, of gewoon naar kunnen kijken om een indruk op te doen. Ook is er volop ruimte om elkaar te ontmoeten onder het genot van een lekker kopje koffie of thee en een gezonde versnapering.

Wat kunt u verwachten bij de fit test?

De fit test bestaat uit 4 verschillende testen, waaronder een reiktest en een vragenlijst. Sportkleding voor deze fit test is niet nodig.

Aanmelden en meer informatie

In verband met het verzorgen van koffie, thee en fruit is het gewenst dat geïnteresseerden zich van tevoren aanmelden, zodat de organisatie een inschatting kan maken van het aantal aanwezigen. Dit kan door contact op te nemen met Dominique Palmen, sportconsulent van de gemeente Heeze-Leende. Telefoonnummer: 06 819 356 87, e-mail: [email protected].