Wat is automatische incasso?

Automatische incasso is een gemakkelijke manier om de aanslagen onroerende-zaakbelastingen (OZB) te betalen. Bedragen worden automatisch afgeschreven, daardoor hoeft de betaler zich geen zorgen meer te maken dat een termijnbedrag niet op tijd wordt betaald.
Als voor automatische betaling wordt gekozen, (hierdoor wordt de gemeente gemachtigd OZB-termijnbedragen automatisch te incasseren), dient aan de gemeente Heeze-Leende een doorlopende machtiging te worden verstrekt (SEPA-model voor standaard Europese incasso).

De machtiging is verkrijgbaar bij de balie van het gemeentehuis. Het formulier is ook op te vragen via e-mail [email protected]

Let op: Machtigingen dienen te zijn ingediend, volledig ingevuld en ondertekend, binnen 10 dagen na dagtekening van het WOZ/OZB-biljet.
Machtigingen die later zijn ingeleverd, kunnen voor het lopende belastingjaar niet meer worden verwerkt en gaan pas gelden voor het volgende belastingjaar.