Wat doen de sportconsulenten precies?

Binnen het onderwijs dragen de sportconsulenten bij aan een kwaliteitsimpuls van het bewegingsonderwijs. Dit doen ze door gymlessen te verzorgen samen met de groepsleerkrachten en stagiaires van de Fontys Sporthogeschool.

Ook zorgen ze er samen met de sportverenigingen voor dat er clinics tijdens de gymles worden aangeboden, zodat de jeugd op een leuke manier kennis maakt met verschillende sporten die hun gemeente te bieden heeft. Heeft uw vereniging interesse om een clinic op de basisscholen aan te bieden? Kijk dan voor meer informatie bij "Trainers voor de klas" of mail uw vraag naar een van de sportconsulenten.

Daarnaast bieden ze voor de verenigingen verenigingsondersteuning en promoten ze sportactiviteiten voor senioren. Ook leggen ze verbindingen tussen de sportverenigingen, scholen, de gemeente en overige organisaties en instanties ('makelaars' positie).

Heeft u een vraag aan een van onze sportconsulenten? Neem dan contact met ze op aan de hand van hun contactgegevens.