Energiecoöperatie ‘Opgewekt Heeze-Leende’

In het begin van 2016 is de energiecoöperatie ‘Opgewekt Heeze-Leende’ opgericht.

Even voorstellen
Het bestuur van Opgewekt Heeze-Leende bestaat uit vijf inwoners uit Heeze, Leende en Sterksel: Irma Beate (voorzitter), Daniel Tetteroo (secretaris), Jan Reiling (penningmeester), Willem Beetz en Cor van Loon (beiden algemeen bestuurslid).

Het doel
De energiecoöperatie heeft als doel gesteld om de gemeente Heeze-Leende in 2030 volledig in haar eigen energiebehoefte te laten voorzien. Door slimme en verantwoorde keuzes willen zij het energieverbruik binnen de gemeente verlagen en de resterende benodigde energie zoveel mogelijk lokaal en duurzaam opwekken.

Wat doet de energiecoöperatie?
De energiecoöperatie helpt u met het besparen én met het verduurzamen van energie. Besparen kan bij iedereen. Uw resterende energieverbruik duurzamer maken kan op verschillende manieren: duurzaam inkopen, zelf opwekken, of bij iemand anders opwekken.

Meer informatie
De energiecoöperatie zal de komende tijd nog regelmatig van zich laten horen. U kunt ook zelf de website bezoeken: www.opgewekthl.nl, of een mailtje naar de secretaris sturen: [email protected]