Hoe lang is mijn indicatie Wet sociale werkvoorziening geldig?

De geldigheid van de indicatiestelling is 2 jaar als u tussen 15 mei 2011 en 31 december 2011 een indicatie heeft aangevraagd. Heeft u tussen 1 januari 2012 en 31 december 2012 een indicatie aangevraagd, dan is de indicatie 1 jaar geldig. Werkt u op 31 december 2014 in een vast dienstverband in de sociale werkvoorziening, dan verandert er voor u niets.

Heeft u op 31 december 2014 nog geen dienstverband, dan valt u vanaf 1 januari 2015 onder de Participatiewet. U kunt niet meer instromen in de sociale werkvoorziening. Of u in aanmerking komt voor beschut werk kan UWV op verzoek van de gemeente vaststellen. Misschien kunt u met begeleiding of aanpassingen bij een gewone werkgever werken. UWV kan op verzoek van de gemeente vaststellen of u in aanmerking kan komen voor de extra banen die werkgevers creeèren voor mensen met een arbeidsbeperking.

31-12-2014