Hoe stel ik een zorgovereenkomst op voor een pgb?

Voor het opstellen van een zorgovereenkomst met een zorgverlener kunt u gebruik maken van modelovereenkomsten. Hierin kunt u de afspraken met uw zorgverlener vastleggen. U kunt deze vinden bij het Servicecentrum pgb voor budgethouders.

Belangrijk is de zorgovereenkomst volledig in te vullen. Ook is het belangrijk dat u én uwzorgverlener of zorginstelling de overeenkomst ondertekenen.

Modelovereenkomst

Op de site van de SVB vindt u modelovereenkomsten onder ’Brochures en formulieren’. U kunt de modelovereenkomst daar downloaden of direct op het scherm invullen en vervolgens afdrukken. U kunt de modelovereenkomsten ook telefonisch of per mail opvragen.

Het Servicecentrum PGB controleert of uw zorgovereenkomst(en) volledig en juist is ingevuld. Als dit zo is, sturen zij uw zorgovereenkomst(en) naar uw gemeente of zorgkantoor. Uw gemeente of zorgkantoor beoordeelt of de overeengekomen zorg en tarieven uit uw pgb betaald mogen worden en informeert uw gemeenten of zorgkantoor hierover.

19-01-2015