Ik wil werk produceren voor Nederlandse televisie- en radioprogramma’s. Kan ik geld uit een fonds krijgen?

Ja, u kunt subsidie aanvragen bij het Mediafonds. Het Mediafonds geeft subsidie voor de productie en/of de ontwikkeling van radio- en televisieprogramma’s en programmamateriaal (e-cultuur) voor publieke omroepen.

Het gaat om culturele producties die bijzonder zijn, van hoogwaardig artistiek gehalte en overwegend van Nederlandse origine. Voor de regio geldt bovendien dat er een zeker regionaal belang is.

Subsidie voor producties moet aangevraagd worden door de landelijke of regionale publieke omroep. Subsidie voor de ontwikkeling van programma's kan ook aangevraagd worden door derden. In dit geval moet een landelijke of regionale publieke omroep het verzoek wel steunen door een schriftelijke verklaring.

Het Mediafonds geeft geen subsidie voor projecten die al gestart zijn. U krijgt alleen subsidie als u ook een eigen bijdrage levert. Hoe hoog de bijdrage is en hoeveel subsidie u krijgt, hangt af van het soort aanvraag.

16-03-2015