Kan ik de meerkosten van mijn dieet vergoed krijgen?

Ja, dat kan als u zich om medische redenen aan een dieet moet houden.

Dieetadvisering wordt voor 3 behandeluren vanuit de basisverzekering vergoed. Dit komt neer op 4 tot 5 consulten.

Meerkosten kunt u op verschillende manieren vergoed krijgen:

• Soms wordt vanuit de aanvullende verzekering een extra aantal uren vergoed. De vergoeding uit de aanvullende verzekering hangt af van uw polis en verzekeraar. U kunt deze informatie terugvinden in uw polisvoorwaarden.
  • U kunt de meerkosten soms opgeven als uitgaven voor specifieke zorgkosten. Deze kosten zijn dan aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. Meer informatie hierover geeft de Belastingdienst.
  • U kunt soms een beroep doen op de gemeente. Als u de meerkosten van uw dieet niet kunt dragen en ze niet op een andere manier vergoed kunt krijgen, dan kan de gemeente deze meerkosten vergoeden vanuit de bijzondere bijstand.

31-12-2014