Kan ik een vergoeding krijgen voor persoonlijke begeleiding van mijn kinderen als ik ga scheiden?

Volgens de wet is vergoeding voor persoonlijke begeleiding van uw kinderen niet verplicht voor gemeenten. Gemeenten mogen namelijk zelf bepalen welke vormen van jeugdhulp ze aanbieden. Kan uw kind de situatie bij een scheiding moeilijk verwerken? Vraag dan uw gemeente of er voor uw kind persoonlijke begeleiding beschikbaar is. Of misschien een andere vorm van jeugdhulp die passend is. Mocht uw gemeente deze hulp niet bieden, dan kunt misschien terecht bij uw zorgverzekeraar.

Bepaalde vormen van jeugdhulp via aanvullende zorgverzekering

Zorgverzekeraars zijn vrij te bepalen welke vormen van jeugdhulp ze aanbieden in een aanvullend zorgpakket. Bijvoorbeeld een aanvullend pakket waarin vormen van zorg voor jongeren met psychische problemen worden vergoed.

Informeer bij uw zorgverzekeraars of persoonlijke begeleiding van kinderen bij een scheiding in een aanvullende verzekering zit.

20-04-2015