Krijg ik mijn reiskosten vergoed tijdens een proefplaatsing?

Krijgt u een uitkering van UWV? Dan kunt u 3 maanden proefdraaien in een bedrijf om te kijken hoe het gaat. Uw werkgever hoeft u geen loon te betalen, maar u kunt natuurlijk wel vragen of hij uw reiskosten wil vergoeden.

Als het reizen naar uw werk lastig is vanwege uw ziekte of handicap, kan UWV u op een aantal manieren ondersteunen. Bijvoorbeeld met een vergoeding voor aanpassingen aan uw fiets of auto of een vergoeding voor het gebruik van uw eigen auto of een taxi. Meer informatie over de mogelijkheden vindt u in de brochure 'Ondersteuning bij (het zoeken naar) werk'. Deze is op te vragen bij UWV.

Krijgt u een uitkering van de gemeente? Dan hangt het beleid van de gemeente af of u uw reiskosten vergoed krijgt.

15-08-2016