Wanneer kan ik in een re-integratietraject komen?

U kunt met een re-integratie-traject te maken krijgen als u al langer ziek bent terwijl u nog een baan hebt. Gedurende de eerste 2 jaar van uw ziekte moeten u en uw werkgever proberen of u weer kunt werken. Een re-integratietraject kan helpen om een andere functie te vinden binnen of buiten het bedrijf of om uw werk meer passend te maken.

Dreigt u uw baan te verliezen? Dan kan een re-integratie u worden aangeboden in de vorm van een traject 'van werk-naar-werk'.

De gemeente of UWV kunnen u ook een re-integratietraject aanbieden. Bijvoorbeeld al u een Wajong-uitkering, WW-uitkering of bijstandsuitkering hebt. Ook als u geen uitkering heeft, kunt u de gemeente vragen u te helpen bij het vinden van werk.

15-09-2014