Wat voor werk kan ik doen met een indicatie Wet sociale werkvoorziening?

Met een indicatie Wsw kunt u werken bij een bedrijf in de Sociale Werkvoorziening (SW) of u kunt begeleid werken. Bij begeleid werken werkt u in een gewoon bedrijf, bijvoorbeeld in een supermarkt, een restaurant of een kantoor. De baan wordt aangepast aan de mogelijkheden. Ook wordt u bij het werk ondersteund door een begeleider.

Heeft u op 31 december 2014 een vast dienstverband in de sociale werkvoorziening? Dan verandert er voor u niets.

Per 1 januari 2015 is de instroom in de Wsw gestopt. Heeft u wel een indicatie, maar geen baan, dan valt u onder de Participatiewet. De gemeente kan UWV vragen om te beoordelen of u in aanmerking komt voor beschut werk of dat u met begeleiding of aanpassingen bij een reguliere werkgever kunt werken. Is dat het geval? Dan kunt u in aanmerking komen voor de extra banen die werkgevers en de overheid creeëren voor ensen met een arbeidshandicap. Voor meer informatie kunt u terecht bij de gemeente.

31-12-2014