U kunt de informatie op de pagina groter of kleiner maken. Druk hiervoor de Ctrl-toets samen met de + of - toets in (op Mac is het Cmd met + of -).

Knippen in een horecazaal

Mariska Schuiling is eigenaresse van het Kappershuus in Wijhe. Na ruim twee maanden mag zij haar deuren weer openen. Ze gaat niet alleen van start in haar vertrouwde salon, maar ook in de zaal van De Slinger van Gerben Bentum. Een mooie samenwerking in coronatijd.

Mariska: “Ik ken Gerben al van kinds af aan. Een paar dagen voor de persconferentie kwam ik hem tegen tijdens het wandelen. Al pratend ontstond het idee om, als we weer open mochten, bij hem in de zaal te gaan knippen. Want iedereen wil wel werken, maar met z’n allen in de salon gaat niet.” “Mijn ondernemershoofd begon meteen te ratelen”, zegt Gerben. “Om de eerste piek op te vangen, bood ik aan om gebruik te maken van de zaal. Ik heb het omdenken echt eigen gemaakt in coronatijd. Wat kan er wel en hoe. Met meer ruimte kan ze meer mensen knippen. Misschien levert die extra ruimte Mariska wel nieuwe klanten op.” Mariska: “Zo helpen we elkaar een beetje voort. Het is belangrijk om elkaar te helpen, zeker in coronatijd.”

Als je haar maar goed zit

Op dinsdag 23 februari kwam het verlossende woord. De dag erna belde Mariska Gerben. “Ik heb meteen spijkers met koppen geslagen en alles geregeld”, vertelt Mariska. “De zaal van De Slinger is twee weken onze pop-upsalon met twee knipplekken. We mogen hiervoor een mooie spiegel lenen van Jan Amse. Behalve het wassen van de haren doen we er dezelfde behandelingen. Aan alle maatregelen is gedacht.” Mariska is niet alleen blij voor zichzelf en voor haar kapsters, maar ook voor de klanten. “Geknipt en gestyled worden is ook een stukje welbevinden. Ze zeggen niet voor niks ‘als je haar maar goed zit’. Mensen voelen zich een beetje beter als hun haar weer fris geknipt is. We zijn blij dat we er weer kunnen zijn voor onze klanten. Dankzij Gerben hebben ze nu sneller weer een nieuwe, frisse coupe.”

“Als ondernemers helpen we elkaar”

Gerben: “Ik moet de deuren nu helaas al maanden gesloten houden. Het is moeilijk om het hoofd boven water te houden. In oktober was onze nieuwe zaal klaar. Die is alleen nog maar gebruikt voor een aantal yogalessen. Dat doet natuurlijk zeer, want daar is de zaal niet voor bedoeld. Toch vind ik het belangrijk om mijn medeondernemers, ondanks alle penarie, te helpen het maximale uit hun bedrijf te halen. Ik vind samenwerkingen leuk. Ik kan geen gebruikmaken van mijn zaal, maar Mariska wel. Eén en één was twee. Je moet elkaar gewoon helpen. Ze is van harte welkom. We hopen natuurlijk dat we onze zaal zo snel mogelijk kunnen gaan gebruiken waarvoor deze is bedoeld. De stip die we met Koninklijke Horeca Nederland hebben gezet is 1 juni. We moeten als ondernemers vooruit durven kijken. Dat is best moeilijk, maar ik probeer positief te blijven. Ik vertrouw erop dat we het eerste biertje in juni kunnen tappen in onze nieuwe zaal.”

Iets melden?
Deel dit
Mail
Bellen