De presentaties werden door de starters in persoonlijke stijl gegoten. ‘Laten zien wie je bent en dat vooral op jouw manier doen’ is 1 van de zaken die zij de afgelopen tijd leerden. Naast de workshops, over onder andere Crowdfunding, Lean innoveren, Marketing en communicatiestijlen, werkte iedere starters ook aan haar eigen leerdoelen. Dit laatste bleek minstens zo relevant te zijn als de gefaciliteerde workshops. ‘Door ook zichzelf persoonlijk te ontwikkelen en over drempels heen te stappen, grenzen te verleggen, zijn ze allemaal enorm gegroeid. Je hebt tenslotte ook zelfvertrouwen nodig om te solliciteren of om je eigen zaak te beginnen’, aldus Marjolijn Gerritsen, coördinator van Starters4Communities.
Inmiddels hebben zes van de tien starters een nieuwe baan gevonden, of zijn verder geholpen bij het opzetten van hun eigen bedrijf. De andere vier zitten midden in sollicitatieprocedures.
Omdat het eerste traject zo’n succes was, is besloten om eind februari een nieuwe traject met nieuwe starters en nieuwe bewonersinitiatieven op de starten. Opgeven kan nog via www.starters4communities.nl.
Over Starters4Communities
Starters4Communities richt zich op starters op de arbeidsmarkt, tot 39 jaar, die zichzelf willen ontwikkelen op het gebied van sociaal ondernemen. Door gefaciliteerde workshops te volgen en te werken aan bewonersinitiatieven, doen de starters werkervaring op en bouwen ze aan hun netwerk. Gemiddeld vind 58% al tijdens het programma een betaalde baan, traineeship of opdracht, dankzij Starters4Communities. 24% begint voor zichzelf en 13% kreeg na afloop een betaalde baan bij het bewonersinitiatief.