De gemeenten hebben besloten om bij faillissement van TSN de huishoudelijke hulp onder te brengen bij de overige aanbieders waarmee zij nu een contract hebben. Deze aanbieders zijn Zorgkompas, Tzorg, Marga Klompé, Careaz en Vitaal Thuiszorg. Wethouders Jos Hoenderboom, Henk Wiltink en Wim Aalderink hebben dit eerder genomen besluit in het gesprek nader toegelicht. Zij waarderen de maatschappelijke betrokkenheid van de overige aanbieders zeer.
Eerste verantwoordelijkheid is zorg voor cliënten
Wethouder Jos Hoenderboom: “Onze eerste verantwoordelijkheid is de zorg voor onze cliënten. Werkgelegenheid is secundair. We gaan wel ons best doen voor de medewerkers van TSN, maar kunnen geen garanties geven.” Hoezeer de colleges ook meevoelen met de medewerkers, de gemeenten blijven bij dit besluit.
Cliënt voorop
De collegeleden begrijpen dat medewerkers van TSN Thuiszorg graag bij hun cliënten aan het werk willen blijven. De gemeenten willen daar zoveel mogelijk rekening mee houden. Bij een faillissement hebben de gemeenten de verantwoordelijkheid om de zorg op een goede manier te regelen. De cliënt staat daarbij voorop.
Informatie voor cliënten
De gemeente Oost Gelre heeft eind vorige week een brief gestuurd naar alle cliënten van TSN in de gemeente. Met deze brief zijn cliënten geïnformeerd over de gemaakte afspraken over de huishoudelijke hulp in de toekomst.
Vragen en antwoorden over TSN en uw huishoudelijke hulp
Krijgt u nu huishoudelijke ondersteuning via TSN? En wilt u weten hoe de situatie wordt als TSN echt failliet gaat? In het pdf-bestand hieronder leest u de meest gestelde vragen en antwoorden. Staat uw vraag hier niet tussen? Neemt u dan gerust contact op met het Wmo-loket van de gemeente Oost Gelre op telefoonnummer (0544) 39 36 16 of via e-mail: [email protected].
Veelgestelde vragen over TSN Thuiszorg (pdf - 75 kB)
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Wmo-loket Oost Gelre: [email protected] of (0544) 39 36 16.