Durf te vragen
Op social media wordt vaak de kreet #durftevragen gebruikt. Dat geldt ook voor de belastingaanslag. Ook wij zullen vragen via de social media in de gaten houden en beantwoorden. Heeft u specifieke vragen over uw situatie ? Dan kunt u die wellicht beter stellen via de mail of de telefoon. U krijgt dan rechtstreeks en persoonlijk antwoord van deskundige medewerkers. Ook als u bezwaar wilt maken kunt u eerst even uw vraag stellen. De medewerkers kunnen u een goed advies geven en willen met u meedenken.
Automatische incasso
Achterop de aanslag vindt u informatie. Bijvoorbeeld over de mogelijkheden tot betaling. Zo kunt u kiezen voor een automatische incasso. Dan wordt het bedrag in maximaal 8 termijnen afgeschreven. Op de achterzijde vindt u ook informatie over bezwaar maken en kwijtschelding.
Tenslotte vindt u op de achterzijde de mogelijkheden om vragen te stellen of een afspraak te maken via de telefoon of mail.
Waarom kiezen voor automatische incasso?
Als u kiest voor automatische incasso, heeft u de volgende voordelen:
- gespreide betaling in maximaal 8 termijnen in plaats van in 2 termijnen. Daardoor heeft u 6 maanden meer de tijd om uw belasting te betalen.
- geen omkijken naar de betaling
Informatie
Als de aanslag verzonden is, vindt u alle informatie hierover op onze website.
U kunt gebruik maken van de speciale telefoonnummers en mailadressen:
- algemene informatie over de belastingen
- informatie aanslag/WOZ-beschikking: telefoon (0544) 39 35 60 / mail [email protected]
- informatie Betaling/Kwijtschelding: telefoon (0544) 39 35 70 / mail [email protected]