- Procedures
- Bouwen en wonen
- Milieu
- Ruimtelijke ontwikkeling
- Evenementen
- Verkeer
- Afdeling Publiek en Bestuur
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. Hieronder vindt u de betekenis daarvan terug.
1. Inzage
De stukken en/of (ontwerp)besluiten en de daarop betrekking hebbende stukken liggen ter inzage in het gemeentehuis te Lichtenvoorde. Ook zijn ze digitaal in te zien op deze pagina.
2. Zienswijze
Gedurende de inzagetermijn bestaat de gelegenheid schriftelijk of mondeling en gemotiveerd zienswijzen naar voren te brengen/in te dienen.
De schriftelijke zienswijze kunt u richten aan:
A. het college van burgemeester en wethouders
B. de burgemeester
C. de gemeenteraad
Postbus 17, 7130 AA Lichtenvoorde
Voor het indienen van een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met de afdeling:
I. Bouwen en Milieu
II. Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer
III. Onderwijs, Welzijn en Zorg
IV. Publiek en Bestuur
V. Bedrijfsvoering en Economische Ontwikkeling
3. Bezwaarschrift
Belanghebbenden die het niet eens zijn met het besluit, kunnen binnen zes weken na de datum die in de tekst is genoemd, een bezwaarschrift indienen bij:
A. het college van burgemeester en wethouders
B. de burgemeester
C. de gemeenteraad
Postbus 17, 7130 AA Lichtenvoorde
Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en moet ten minste bevatten: de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het gericht is en de gronden van het bezwaar.
Als u bezwaar maakt tegen het besluit dan blijft het besluit van kracht. Heeft dit voor u op korte termijn gevolgen en wilt u hier iets tegen doen, dan kunt u de rechtbank vragen een voorlopige voorziening te treffen. Dit kunt u alleen doen als u ook een bezwaarschrift heeft ingediend. U kunt een voorlopige voorziening vragen door een brief te sturen aan: Rechtbank Gelderland, Team Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Hieraan zijn kosten verbonden.
4. Beroepschrift
Belanghebbenden die het niet eens zijn met het besluit, kunnen binnen de beroepstermijn die in de tekst is genoemd, een beroepschrift indienen bij de:
A. Rechtbank Gelderland, Team Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem
B. Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage
Het beroepschrift moet zijn ondertekend en moet ten minste bevatten: de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het gericht is en de gronden van het beroep.
Als u beroep instelt tegen het besluit dan blijft het besluit van kracht. Heeft dit voor u op korte termijn gevolgen en wilt u hier iets tegen doen, dan kunt u een voorlopige voorziening vragen bij de Rechtbank Gelderland (ten aanzien van punt A), dan wel bij de voorzitter van de Raad van State (ten aanzien van punt B). Dit kunt u alleen doen als u ook een beroepschrift heeft ingediend. Aan het instellen van beroep en het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening zijn kosten verbonden.
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. De betekenis daarvan vindt u terug onder het tabje Procedures.
Ontvangen sloopmeldingen
Voor het slopen van bouwwerken waar meer dan 10 m3 sloopafval vrijkomt of wanneer asbest wordt verwijderd, geldt een meldingsplicht. Een sloopmelding wordt ten minste vier weken voor aanvang van de sloop ingediend.
De afgelopen periode hebben burgemeester en wethouders de volgende sloopmelding(en) ontvangen:
Lichtenvoorde
- Bleekwal 3a, verwijderen asbesthoudende golfplaten van dak schuur (7-10-2015)
Mariënvelde
- Veldstraat 6, verwijderen van asbesthoudende materialen (8-10-2015)
Tegen deze melding(en) is geen bezwaar en beroep mogelijk. Voor meer informatie over deze melding(en) kunt u terecht bij de afdeling Bouwen en Milieu.
Ontwerp omgevingsvergunning
Mariënvelde
- Nicolaasweg 8-10: het bouwen van een ligboxenstal en een werktuigenberging
Inzage
Procedure 1, van 16 oktober 2015 t/m 27 november 2015
Stukken die u kunt inzien:
- Ontwerp besluit (pdf - 409 kB)
- Publiceerbaar aanvraagformulier (pdf - 150 Kb)
- Aanvullend begeleidend schrijven (pdf - 50 kB)
- Aagrostackberekening (pdf - 20 kB)
- Agrarisch bouwperceel (pdf - 796 kB)
- Akoestisch onderzoek (pdf - 4,4 Mb)
- Bodemonderzoek (pdf - 15 Mb)
- Emissieberekening (pdf - 122 kB)
- Landschapsplan (pdf - 1 Mb)
- Milieutekening (pdf - 1,4 Mb)
- Rapport brandbeheersing Fuecon (2,1 Mb)
- Technische stalbeschrijving (pdf - 1.1 Mb)
Zienswijze
Procedure 2a en 2_I is van toepassing van 16 oktober 2015 t/m 27 november 2015
Verleende omgevingsvergunningen
Groenlo
- Maliebaan 8, wijzigen gebruik van kantoor naar wonen (9-10-2015)
Lichtenvoorde
- James Wattstraat 10, uitbreiden magazijn (9-10-2015)
Vragender
- Aaltenseweg 107a, bouwen bedrijfswoning (8-10-2015)
Bezwaar
Procedure 3A is van toepassing
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. De betekenis daarvan vindt u terug onder het tabje Procedures.
Geaccepteerde melding Besluit algemene regels inrichtingen milieubeheer
Lichtenvoorde
- Mercatorstraat 18, oprichten bedrijf voor bewerken en opslaan van non-ferrometaal (5 oktober 2015)
Stukken die u kunt inzien:
- Melding activiteitenbesluit (pdf - 53 kB)
- Acceptatiebrief melding activiteitenbesluit (pdf - 95 kB)
- Plattegrond (pdf - 1,4 Mb)
In het hierboven genoemde Besluit zijn doelvoorschriften en maatregelen voor specifieke activiteiten opgenomen, waaraan de daaronder vallende inrichting moet voldoen. Deze doelvoorschriften en maatregelen voor specifieke activiteiten richten zich op de bescherming van het milieu. De gemeente controleert de betreffende inrichting periodiek op de naleving van deze doelvoorschriften en maatregelen voor specifieke activiteiten.
Wet milieubeheer - meldingen 12-dagenregeling
Bij de gemeente Oost Gelre zijn de volgende kennisgevingen voor artikel 2.21 lid b van het Activiteitenbesluit milieubeheer en artikel 4.1.3 van de Algemene Plaatselijke Verordening ingediend (12-dagenregeling):
- Café de Zaak, Dijkstraat 29, 7131 EK Lichtenvoorde, 18-10-2015, van 17:30-21:00 uur
Met de hiervoor genoemde kennisgevingen zijn de geluidsvoorschriften van het Activiteitenbesluit milieubeheer of een milieuvergunning niet van toepassing op de genoemde dagen en de genoemde tijdstippen, met dien verstande dat geluidoverlast zoveel mogelijk moet worden beperkt en er een maximaal geluidniveau van 70 dB(A) op de gevels van woningen van derden geldt.
Meer informatie
Afdeling Bouwen en Milieu, tel. (0544) 39 35 35
Snoeihoutverbrandingen
Groenlo
- Vrakkinkweg 5: 5 m3 (13-10-2015)
Mariënvelde
- Binnenweg 4a: 5 m3 (13-10-2015)
Vragender
- Oude Winterswijkseweg 24: 20 m3 (13-10-2015)
Bezwaar
Procedure 3A is van toepassing
Voorontwerp bestemmingsplan 'Kern Vragender 2015'
Voorontwerp bestemmingsplan ‘Kern Vragender 2015’
Plangebied en inhoud plan
Voor de kern Vragender wordt een nieuw bestemmingsplan opgesteld omdat het verplicht is bestemmingsplannen ouder dan 10 jaar te actualiseren. Het nieuwe bestemmingsplan is conserverend van aard. Dit betekent dat de bestaande situatie is vastgelegd. Nieuwe initiatieven worden alleen meegenomen als het college besloten heeft in principe medewerking te verlenen en als alle benodigde onderzoeken zijn aangeleverd. Een luchtfoto van het plangebied. vindt u elders op deze pagina’s.
Inzien van het plan en mogelijkheid tot inspraak
Het bestemmingsplan kan worden ingezien bij de centrale balie van het gemeentehuis, Varsseveldseweg 2 te Lichtenvoorde. Daarnaast kunt u de toelichting, de regels en de verbeelding van het bestemmingsplan rechtstreeks raadplegen op de nationale website www.ruimtelijkeplannen.nl. Ook kunt u de planbestanden vinden op de website http://ruimtelijkeplannen.oostgelre.nl. De IMRO-code van het plan is NL.IMRO.1586.BPVRA1100-VO01.
Inspraak
Gedurende de inzagetermijn van 16 t/m 29 oktober 2015 kan een ieder bij voorkeur schriftelijk een inspraakreactie geven op het voorontwerp bestemmingsplan. Schriftelijke reacties kunt u richten aan het college van burgemeester en wethouders van Oost Gelre, Postbus 17, 7130 AA Lichtenvoorde. Voor het mondeling naar voren brengen van een inspraakreactie of voor het inwinnen van informatie kunt u contact opnemen met Marlies Swart via (0544) 39 34 78 of via [email protected].
Informatiemiddag
Op maandag 19 oktober van 16.00-18.00 uur is er een inloopmiddag over dit nieuwe bestemmingsplan. Meer informatie daarover vindt u in dit nieuwsbericht.
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. De betekenis daarvan vindt u terug onder het tabje Procedures.
Lichtenvoorde
- Markt, onderzoeksactiviteit in kader van project Marianum op 17 oktober 2015 (13-10-2015)
Bezwaar
Procedure 3B is van toepassing
Verkeersmaatregelen
Instellen parkeerschijfzone Patronaatsstraat
De volgende parkeervakken in de Patronaatsstraat in Lichtenvoorde zijn vanaf 17 november 2015 ingesteld als vakken liggend in de parkeerschijfzone:
- 4 parkeervakken vóór Patronaatsstraat 10 (Centrum in Beweging)
- 9 zgn. ‘langsparkeervakken’ tussen Patronaatsstraat 10 en Patronaatsstraat 14 (tandartsenpraktijk Heemskerk en podotherapie Hanenburg)
(15-10-2015)
Bezwaar
Procedure 3A is van toepassing
Eenmalige verplaatsing weekmarkt Groenlo op 23 oktober
I.v.m. de Slag om Grolle wordt de weekmarkt op vrijdag 23 oktober verplaatst naar het parkeerterrein van de Emté supermarkt aan de Broculoseweg.
Meer informatie
Voor meer informatie over de verkeersmaatregelen, afsluitingen en omleidingen kunt u terecht op de website van www.bereikbaargelderland.nl.
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. De betekenis daarvan vindt u terug onder het tabje Procedures.
Besluit Vertrokken Onbekend Waarheen (VOW)
Artikel 2.22 Wet basisregistratie personen (Wet BRP
Datum besluit Naam betrokkene:
22-09-2015 B.G. Krabben, van Raesfeltstraat 9, 7131 GC Lichtenvoorde
22-09-2015 A.H.A.M. Kuijpers, Meekesweg 8, 7134 PD Vragender
23-09-2015 Y.M. Rumakiek, Parallelweg 10-50, 7137 PE Lievelde