- Procedures
- Bouwen en wonen
- Milieu
- Ruimtelijke ontwikkeling
- Evenementen
- Verkeer
- Overige vergunningen en ontheffingen
- Aanwijzen toezichthouders
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. Hieronder vindt u de betekenis daarvan terug.
1. Inzage
De stukken en/of (ontwerp)besluiten en de daarop betrekking hebbende stukken liggen ter inzage in het gemeentehuis te Lichtenvoorde. Ook zijn ze digitaal in te zien op deze pagina.
2. Zienswijze
Gedurende de inzagetermijn bestaat de gelegenheid schriftelijk of mondeling en gemotiveerd zienswijzen naar voren te brengen/in te dienen.
De schriftelijke zienswijze kunt u richten aan:
A. het college van burgemeester en wethouders
B. de burgemeester
C. de gemeenteraad
Postbus 17, 7130 AA Lichtenvoorde
Voor het indienen van een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met de afdeling:
I. Bouwen en Milieu
II. Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer
III. Onderwijs, Welzijn en Zorg
IV. Publiek en Bestuur
V. Bedrijfsvoering en Economische Ontwikkeling
3. Bezwaarschrift
Belanghebbenden die het niet eens zijn met het besluit, kunnen binnen zes weken na de datum die in de tekst is genoemd, een bezwaarschrift indienen bij:
A. het college van burgemeester en wethouders
B. de burgemeester
C. de gemeenteraad
Postbus 17, 7130 AA Lichtenvoorde
Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en moet ten minste bevatten: de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het gericht is en de gronden van het bezwaar.
Als u bezwaar maakt tegen het besluit dan blijft het besluit van kracht. Heeft dit voor u op korte termijn gevolgen en wilt u hier iets tegen doen, dan kunt u de rechtbank vragen een voorlopige voorziening te treffen. Dit kunt u alleen doen als u ook een bezwaarschrift heeft ingediend. U kunt een voorlopige voorziening vragen door een brief te sturen aan: Rechtbank Gelderland, Team Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Hieraan zijn kosten verbonden.
4. Beroepschrift
Belanghebbenden die het niet eens zijn met het besluit, kunnen binnen de beroepstermijn die in de tekst is genoemd, een beroepschrift indienen bij de:
A. Rechtbank Gelderland, Team Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem
B. Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage
Het beroepschrift moet zijn ondertekend en moet ten minste bevatten: de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het gericht is en de gronden van het beroep.
Als u beroep instelt tegen het besluit dan blijft het besluit van kracht. Heeft dit voor u op korte termijn gevolgen en wilt u hier iets tegen doen, dan kunt u een voorlopige voorziening vragen bij de Rechtbank Gelderland (ten aanzien van punt A), dan wel bij de voorzitter van de Raad van State (ten aanzien van punt B). Dit kunt u alleen doen als u ook een beroepschrift heeft ingediend. Aan het instellen van beroep en het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening zijn kosten verbonden.
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. De betekenis daarvan vindt u terug onder het tabje Procedures.
Verleende omgevingsvergunningen
Lichtenvoorde
Markt 4 en 5, maken doorgang tussen beide horecapanden (5-11-2015)
Van Eedenstraat 1, verbreden bestaande uitweg (5-11-2015)
Vragender
Winterswijkseweg 43, uitbreiden woonhuis (4-11-2015)
Bezwaar
Procedure 3A is van toepassing
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. De betekenis daarvan vindt u terug onder het tabje Procedures.
Geaccepteerde melding Besluit algemene regels inrichtingen milieubeheer
Lichtenvoorde
- Dr. Ariënsstraat 1, melding veranderen van de inrichting zijnde het wijzigen van de indeling van de bestaande bebouwing (29 oktober 2015)
In het hierboven genoemde Besluit zijn doelvoorschriften en maatregelen voor specifieke activiteiten opgenomen, waaraan de daaronder vallende inrichting moet voldoen. Deze doelvoorschriften en maatregelen voor specifieke activiteiten richten zich op de bescherming van het milieu. De gemeente controleert de betreffende inrichting periodiek op de naleving van deze doelvoorschriften en maatregelen voor specifieke activiteiten.
Wet milieubeheer - meldingen 12-dagenregeling
Bij de gemeente Oost Gelre zijn de volgende kennisgevingen voor artikel 2.21 lid b van het Activiteitenbesluit milieubeheer en artikel 4.1.3 van de Algemene Plaatselijke Verordening ingediend (12-dagenregeling):
- Rockcafé Taste, Lievelderstraat 41, 7141 BK Groenlo, 14-11-2015 van 22:00-01:00 uur
Met de hiervoor genoemde kennisgevingen zijn de geluidsvoorschriften van het Activiteitenbesluit milieubeheer of een milieuvergunning niet van toepassing op de genoemde dagen en de genoemde tijdstippen, met dien verstande dat geluidoverlast zoveel mogelijk moet worden beperkt en er een maximaal geluidniveau van 70 dB(A) op de gevels van woningen van derden geldt.
Meer informatie
Afdeling Bouwen en Milieu, tel. (0544) 39 35 35
Vooraankondiging bekendmaking bestemmingsplannen
Voornemen tot het voorbereiden van diverse bestemmingsplannen in Oost Gelre
Ter voldoening aan het bepaalde in artikel 1.3.1 van het Besluit ruimtelijke ordening maken burgemeester en wethouders van Oost Gelre bekend dat zij het voornemen hebben een bestemmingsplan voor te bereiden voor:
De Riette 1-3 te Harreveld
Het wijzigingsplan regelt de verandering van de vorm en de uitbreiding van het agrarisch bedrijf aan de Riette 1-3 te Harreveld. Het gaat om de uitbreiding van een grondgebonden melkrundveehouderij. Het bedrijf wordt landschappelijk ingepast.
Grensweg 17-19 te Zieuwent
Het wijzigingsplan regelt de verandering van de vorm en de uitbreiding van het agrarisch bedrijf aan de Grensweg 17-19 te Zieuwent. Het gaat om de uitbreiding van een grondgebonden melkrundveehouderij. Het bedrijf wordt landschappelijk ingepast.
Heelweg 8 te Vragender
Het wijzigingsplan regelt de verandering van de vorm en de uitbreiding van het agrarisch bedrijf aan de Heelweg 8 te Vragender. Het gaat om de uitbreiding van een grondgebonden melkrundveehouderij. Het bedrijf wordt landschappelijk ingepast.
Schaarweg 2 en 2a te Vragender
Het wijzigingsplan regelt de verandering van de vorm van het agrarisch bouwvlak. Door de vorm van het bouwvlak te veranderen kan een nieuwe stal gerealiseerd worden. Het bedrijf wordt landschappelijk ingepast.
Inzage, inspraak en procedure
Omdat de bestemmingsplannen nu nog in voorbereiding zijn, liggen op dit moment geen stukken ter inzage. Het is daarom nu nog niet mogelijk zienswijzen over het plan in te dienen. Voor alle bestemmingsplannen wordt de uniforme openbare voorbereidingsprocedure (afd. 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht) gevolgd en een ontwerpbestemmingsplan gedurende 6 weken ter inzage gelegd. Deze ter inzage legging zal worden gepubliceerd in Elna, Groenlose Gids, Staatscourant en op onze website. Op dat moment kan door een ieder zienswijzen worden ingediend. Uiteindelijk beslist de gemeenteraad over vaststelling van het bestemmingsplan.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer, cluster RO via telefoonnummer (0544) 39 34 89.
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. De betekenis daarvan vindt u terug onder het tabje Procedures.
Groenlo
- Sinterklaasoptocht op 14 november 2015 tussen 14.50-15.00 uur, vanaf de Markt tot City Lido waarna het feest van Sinterklaas begint bij Lido (6-11-2015)
Lichtenvoorde
- Sinterklaasoptocht op 15 november 2015 van 14.00-15.00 uur, waarna activiteiten op Marktplein verdergaan tot 15.30 uur (6-11-2015)
- ‘We love 90’s party’ in de Hamalandhal op 21 november 2015 van 20.00-01.00 uur (12-11-2015)
Lievelde
- Sinterklaasoptocht op 22 november 2015 van 13.45-14.30 uur (v.a. 14.30 uur activiteiten in Bernard Vos Clubhuus) (6-11-2015)
Mariënvelde
- Café Wieggers, Waalderweg 16, ontheffing sluitingstijden van horecazaak in de nacht van 13 op 14 november en in de nacht van 14 op 15 november (6-11-2015)
Vragender
- Sinterklaasoptocht op 22 november 2015 tussen 11.00 en 12.00 uur (6-11-2015)
Zieuwent
- Oudheidkundige Vereniging Zuwent, midwinterhoornwandeling op wegen en paden nabij Zieuwent op 29 november 2015 (3-11-2015)
Bezwaar
Procedure 3B is van toepassing
Verkeersmaatregelen
Afsluiting Kloosterstraat Lievelde
I.v.m. spoorwerkzaamheden wordt de Kloosterstraat in Lievelde, tussen de Parallelweg en de Brakerweg, afgesloten voor alle verkeer, als dit voor de uitvoering van de werkzaamheden nodig is.
Meer informatie
Voor meer informatie over de verkeersmaatregelen, afsluitingen en omleidingen kunt u terecht op de website van www.bereikbaargelderland.nl.
In de tekst kan verwezen worden naar een juridische procedure met een letter of een cijfer. De betekenis daarvan vindt u terug onder het tabje Procedures.
Groenlo
- Stichting African hope Foundation, collecteren in Groenlo in de week van 7 t/m 12 december 2015 (4-11-2015)
Lichtenvoorde
- Stichting African hope Foundation, collecteren in Lichtenvoorde in de week van 7 t/m 12 december 2015 (4-11-2015)
- Boord- en banketspecialist Oude Wesselink, innemen standplaats op parkeerplaats nabij Varsseveldseweg 30 van 28 t/m 31 december 2015 voor de verkoop van oliebollen en aanverwante producten (7-11-2015)
Lievelde
- Ontheffing geluidhinder voor uitvoeren werkzaamheden aan spoor van 27 november 2015, 22.00 uur tot 30 november 2015, 7 uur (7-11-2015)
Mariënvelde
- Café Wieggers, Waalderweg 16, inzamelen geld voor Stichting Kinderen Kankervrij (KIKA) van 13 t/m 15 november 2015 in café Wieggers (6-11-2015)
Bezwaar
Procedure 3A is van toepassing
Toezichthouder Algemene Wet Bestuursrecht en de Wet Basisregistratie Personen
Het college van burgemeester en wethouders burgemeester heeft besloten de volgende personen aan te wijzen als toezichthouder Wet Basisregistratie Personen / Algemene Wet Bestuursrecht:
- S. Kempers-Blanckenborg
- M.P. Derksen
- A.H.M. Eiting-Eekelder
- L.J.B. Keunekamp
- E.B.M. Wichman
- C.C. Hoogvliet-Been
- G.H.M. Huirne-Donderwinkel
- N.H.N. Gosselink-Lamers
Het besluit kunt u inzien op het gemeentehuis en treedt op het moment van publicatie in werking. Voor vragen kunt u contact opnemen met Marko Derksen, medewerker afdeling Publiek en Bestuur, telefoonnummer (0544) 39 35 75.