De gemeente Oost Gelre heeft met horeca, politie en justitie het horecaconvenant ondertekend. Hierin spreken we samen af dat we een aantal afspraken nakomen die overlast door uitgaanspubliek beperkt.
Veiligheid verbeteren
Met de afspraken in het convenant wordt de veiligheid van het uitgaanspubliek verbeterend en voorkomen we ‘alcoholtoerisme’. Hieronder verstaan we het trekken van de ene naar de andere horecazaak door het uitgaanspubliek. Hoe vaker dit gebeurt des te groter de kans op overlast.
Vaste sluitingstijden
Een belangrijk onderdeel van het convenant zijn de vaste sluitingstijden. Op vrijdag- en zaterdagavond geldt het 2-3-4 principe. Tot twee uur ’s nachts mogen bezoekers naar binnen, tot drie uur mag er worden geschonken en tot vier uur mag het bezoek blijven zitten. Buiten het weekend om moet de horeca om twee uur sluiten.
Huisregels
Voor het beperken van verdere overlast zijn er ook huisregels voor de horeca opgesteld.
Het horecaconvenant en de huisregels kunt u hier downloaden.
Horecaconvenant (pdf - 220 kB)
Huisregels horeca (pdf - 110 kB)