Zoek regelingen op overheid.nl Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op [email protected]! Gemeente Oost GelreKlachtenverordening gemeente Groenlo 2005
Wetstechnische informatie
Overheidsorganisatie | Gemeente Oost Gelre |
---|---|
Officiële naam regeling | Klachtenverordening gemeente Groenlo 2005 |
Citeertitel | Klachtenverordening gemeente Groenlo 2005 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Bestuur en recht |
Opmerkingen met betrekking tot de regeling
Geen.
Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd
Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)
Geen.
Datum inwerking- treding |
Terugwerkende kracht tot en met |
Datum uitwerking- treding |
Betreft |
Datum ondertekening Bron bekendmaking |
Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-01-2005 | nieuwe regeling |
03-01-2005 |
03-01-2005 / 8 |
Tekst van de regeling
Intitulé
Klachtenverordening gemeente Groenlo 2005
De raad van de gemeente Groenlo;
Gelet op artikel 147 lid 1 en149 van de Gemeentewet en hoofdstuk 9 Algemene wet bestuursrecht;
besluit:
vast te stellen de Klachtenverordening gemeente Groenlo 2005
Artikel 1 Behandeling van klachten
1. In de ontvangstbevestiging wordt meegedeeld wie de klacht zal behandelen en wordt de verdere procedure aangegeven.
2. Degene op wie de klacht betrekking heeft krijgt de klacht, de daarbij meegezonden stukken en de ontvangstbevestiging meteen in afschrift toegestuurd.
Artikel 2 Registratie
Elke schriftelijke en mondeling ingediende klacht over een gedraging wordt door de klachtencoördinator geregistreerd en voorgelegd aan degene die de klacht op grond van artikel 3 behandelt.
Artikel 3 Klachtbehandelaar
De klacht wordt behandeld door:
a. Directeur c.q. gemeentesecretaris of adjunct-directeur indien het een gedraging van een ambtenaar betreft;
b. de burgemeester indien het een gedraging van de gemeentesecretaris betreft;
c. de burgemeester indien het een lid van het college van burgemeester en wethouders betreft;
d. de loco-burgemeester indien het een gedraging van de burgemeester betreft.
Artikel 4 Jaarverslag
Jaarlijks wordt door de klachtencoördinator een verslag gemaakt van het aantal klachten in het afgelopen kalenderjaar, de aard van de klachten, de wijze van afdoening en de maatregelen die naar aanleiding van de behandeling zijn getroffen.
Artikel 5 Slotbepalingen
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, beslissen burgemeester en wethouders.
Artikel 6 Inwerkingtreding
1. Deze verordening kan worden aangehaald als Klachtenverordening gemeente Groenlo 2005;
2. Deze verordening treedt in werking op 7 januari 2005;
3. De Verordening op de behandeling van klachten gemeente Groenlo vastgesteld op 26 oktober 1999 en de Klachtenverordening gemeente Lichtenvoorde 1999 vastgesteld op 16 maart 2000 worden ingetrokken.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering, gehouden op 3 januari 2005.
De griffier,
De voorzitter,
Geen.