Klacht indienen
De gemeente wil u zo goed mogelijk helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de manier waarop met u omgegaan is. U kunt dan een klacht indienen. Een klacht gaat over:
- het gedrag van een medewerker of bestuurder;
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie;
- een trage, te late of geen behandeling van uw brief of vraag.
Geen klacht maar wel iets melden?
Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd moet worden? Dan doet u een melding hiervan bij de gemeente. De gemeente probeert er dan zo snel mogelijk iets aan te doen.
Direct regelen
Houd uw DigiD bij de hand.
Dien een klacht in over het handelen van een ambtenaar of bestuurder
Wat moet ik doen?
U dient uw klacht in bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient. Schrijf uw klacht zo kort mogelijk nadat het is gebeurd op, dan weet u nog de meeste details. Wilt u de kenmerken/zaaknummers van brieven of cliëntnummers ook vermelden.
Vindt u het invullen van het klachtenformulier lastig? Vraag dan hulp aan de klachtencoördinator. U kunt de klachtencoördinator bellen via telefoonnummer 14 0182.
Klacht indienen per post
U kunt uw klacht ook per post indienen. Wilt u documenten meesturen? Stuur dan geen originele exemplaren maar alleen kopieën mee.
Stuur uw brief naar:
Gemeente Waddinxveen
Postbus 400
2740 AK Waddinxveen
Vermeld in uw brief uw volledige naam en woonadres. Zonder deze informatie kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen.
U krijgt na behandeling bericht van de gemeente. Bent u het niet eens met de uitspraak van de gemeente? Dan kunt u een oordeel vragen aan de Nationale ombudsman. De ombudsman adviseert om altijd eerst via de telefoon contact op te nemen over uw klacht, telefoon: 0800 335 55 55.
Meer informatie
- De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.
- Als u het niet eens bent met het antwoord van de gemeente, kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie. Bijvoorbeeld de Nationale ombudsman(externe link).
Deze 6 weken kan met maximaal 4 weken worden uitgesteld. U ontvangt daarover dan een e-mail of brief waarin de reden staat.
Tips
Bespreek eerst uw klachten met betrokken medewerker of bestuurder zelf.
Vragen? Wij helpen u graag!
Heeft u een vraag, opmerking of suggestie?
Chat met ons of kijk op Facebook of Twitter.
U kunt uw vraag ook stellen via ons contactformulier.
Monica
afdeling Publieksplein