Melding woon- en leefomgeving
Verkeersmeldingen en meldingen over parkeren
Door de grote krapte op de arbeidsmarkt kunnen we niet voldoende mensen vinden om deze achterstanden op te lossen.
Nieuwe meldingen over verkeer nemen wij niet meer in behandeling
We voeren regelmatig onderzoek uit naar verkeersknelpunten in Waddinxveen. We lossen deze knelpunten zoveel mogelijk op bij de gewone grootonderhoudsprojecten in de openbare ruimte.
Spoedmelding
Een spoedmelding geeft u altijd telefonisch door via 14 0182. Buiten kantoortijden wordt u via het keuzemenu doorverbonden met het noodnummer.
Spoedmeldingen zijn:
- verstopt riool
- gat in het wegdek
- gevaarlijke situaties op de weg
- kapotte verkeerslichten
Direct regelen
Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd moet worden? Maak hier een melding van via Fixi(externe link). De gemeente onderneemt dan zo snel mogelijk actie.
U kunt de volgende zaken aan de gemeente laten weten:
- meldingen over uw straat of wijk
zoals kapotte straatverlichting, omgewaaide boom, kapot fietsenrek of losse stoeptegel; - meldingen over overlast of overtredingen apv
zoals jeugdoverlast, overlast van honden in het openbare gebied, sociale overlast, parkeeroverlast en overlast door horeca of evenementen; - algemene vragen of opmerkingen.
Processierups
Een tijdje was Nederland in de ban van de eikenprocessierups. In Waddinxveen zijn de problemen zeer beperkt gebleven. De nestjes die er wel waren, zijn grotendeels uitgevlogen of verwijderd. Ziet u toch nog een nest? Ook dat kunt u doorgeven via Fixi(externe link).
Spoedeisende meldingen
In geval van spoedeisende meldingen kunt u bellen naar de gemeente via het telefoonnummer 14 0182.
In het weekend of op werkdagen na 17.00 uur wordt u via het keuzemenu doorverbonden met de storingsdienst.
Wat moet ik doen?
Vul het meldformulier zo volledig mogelijk in. U kunt ook bijlagen meesturen om de melding te verduidelijken, bijvoorbeeld een foto van de situatie.
Meer informatie
U krijgt binnen 2 werkdagen informatie over de afhandeling.
Tips
Wilt u op de hoogte worden gehouden van de voortgang van uw melding, vul dan ook uw gegevens in.
Hoe werkt het?
Fixi Platform
Met Fixi kunnen inwoners via de app of de website meldingen maken over gebreken aan de openbare ruimte. De melding wordt automatisch naar de juiste afdeling of externe partij doorgestuurd die met de melding aan de slag gaat. De behandelaar staat via de app direct in contact met de inwoner en de Publieksbalie en kan ter plaatse de melding afhandelen. De melder wordt automatisch op de hoogte gehouden van de voortgang.
Zelf proberen? Download de Fixi app, ga naar www.fixi.nl(externe link)
Vragen? Wij helpen u graag!
Heeft u een vraag, opmerking of suggestie?
Chat met ons of kijk op Facebook of Twitter.
U kunt uw vraag ook stellen via ons contactformulier.
Monica
afdeling Publieksplein