Resultaat serviceregels 2e kwartaal 2022
Wij werken met serviceregels. Dit zijn heldere afspraken over de dienstverlening die u van ons mag verwachten. De resultaten van onze serviceregels over het 2e kwartaal van 2022 zijn voor een groot deel bekend. U vindt ze hieronder per onderwerp.
Aanvraag evenementenvergunning
Servicenorm
Als u een aanvraag om een evenementenvergunning indient, nemen wij binnen 6 weken een beslissing. Als u uw aanvraag in maart, april, mei of augustus indient nemen wij binnen 8 weken een besluit.
Resultaat
Er zijn 8 evenementenvergunningaanvragen ingediend. 6 Evenementvergunningen zijn binnen de termijn van 6 weken afgehandeld (75%).
Melding openbare ruimte
Servicenorm
U kunt 24 uur per dag via het formulier ‘meldingen openbare ruimte' een melding doen. Als u dat wilt, ontvangt u binnen 2 werkdagen een terugkoppeling van ons wat er met uw melding gebeurt.
Resultaat
We hebben 2.039 meldingen ontvangen:
- 1.032 via www.fixi.nl(externe link)
- 702 via de Fixi app
- 280 per telefoon
- 25 via andere kanalen
Bij 1.544 meldingen is binnen 2 werkdagen contact opgenomen (76%).
Melding sociaal domein
Servicenormen
- Bij een melding sociaal domein wordt u binnen 10 werkdagen benaderd voor het maken van een afspraak voor een keukentafelgesprek en vertellen wij u de naam van uw contactpersoon.
- Bij een crisismelding wordt direct gereageerd via het actuele dienstrooster.
- Als wij een ondertekend ondersteuningsplan sociaal domein van u ontvangen, sturen wij u binnen 10 werkdagen een besluit.
Resultaten
- Het resultaat van deze serviceregel kunnen we helaas niet geven. De processen gaan sinds de coronacrisis anders. Meer telefonisch, meer afspraken op het gemeentehuis en veel minder gesprekken bij de inwoners thuis.
- In alle gevallen van een crisismelding is er direct gereageerd (100%).
- Het resultaat van deze serviceregel kunnen we u op dit moment helaas nog niet geven.
Aanvraag omgevingsvergunning
Servicenorm
Als u via het omgevingsloket een aanvraag voor een omgevingsvergunning indient, sturen wij u binnen 5 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw aanvraag. Daarin staan de naam en contactgegevens van de behandelaar van uw aanvraag en de termijn waarbinnen wij een beslissing moeten nemen.
Resultaat
Van de 75 aanvragen die we hebben ontvangen, is in 72 gevallen binnen de serviceregel een ontvangstbevestiging gestuurd (96%).
Bezwaarschrift
Servicenormen
- Wanneer u een bezwaarschrift bij ons indient, dan doen wij u binnen 5 werkdagen een aanbod tot pre-mediation.
- Als u een bezwaarschrift indient, vertellen wij u binnen 10 werkdagen meer over de procedure. Ook laten wij u weten wanneer u de uitnodiging voor de hoorzitting kunt verwachten. Als de zaak te ingewikkeld is om binnen deze termijn te antwoorden, brengen wij u hiervan op de hoogte. Wij vertellen u de reden van de vertraging en wanneer u het tijdstip van de hoorzitting wel kunt verwachten.
Resultaten
- Het resultaat van deze serviceregel kunnen we u op dit moment helaas nog niet geven.
- Het resultaat van deze serviceregel kunnen we u op dit moment helaas nog niet geven.
Klacht
Servicenormen
- Heeft u een klacht ingediend, dan ontvangt u binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging van ons. Hierin staat het registratienummer van uw klacht en de afdeling die uw klacht behandelt.
- Wij beantwoorden uw klacht inhoudelijk binnen 4 weken. Wanneer het om een klachtadviesprocedure gaat, krijgt u binnen 8 weken antwoord.
Resultaten
- Het resultaat van deze serviceregel kunnen we u op dit moment helaas nog niet geven.
- Het resultaat van deze serviceregel kunnen we u op dit moment helaas nog niet geven.
Terugbelafspraak
Servicenorm
Bij een terugbelafspraak bellen wij u binnen 1 werkdag terug.
Resultaat
We hebben 999 terugbelafspraken gemaakt. We hebben 579 keer binnen 1 werkdag teruggebeld (58%).
Dit resultaat komt vooral door verschillende openstaande vacatures die nog niet zijn ingevuld.
WhatsApp
Servicenorm
Als u ons op werkdagen tussen 8.30 en 16.30 uur een WhatsApp bericht stuurt, reageren wij binnen een uur.
Resultaat
We hebben 60 WhatsApp’jes ontvangen. Hiervan kwamen 50 app’jes tussen 8.30 en 16.30 uur binnen. We hebben er 35 binnen een uur beantwoord (70%).
Wijkplatform
Servicenormen
- Binnen 5 werkdagen geven wij antwoord op vragen van de wijkplatforms die zijn gericht aan het e-mailadres [email protected].
- Binnen 10 werkdagen na ontvangst van een ‘go’ van het wijkplatform dat is gericht aan het e-mailadres [email protected] geven wij een go of no-go op wijkbudgetaanvragen.
- Binnen 10 werkdagen na ontvangst van een declaratieformulier dat is gericht aan het e-mailadres [email protected], betalen wij declaraties van bewoners uit.
Resultaten
- Deze serviceregel is vervallen. De wijkplatforms zijn namelijk gestopt.
- Deze serviceregel is vervallen. De wijkplatforms zijn namelijk gestopt.
- We hebben 15 declaraties ontvangen. Alle bedragen zijn binnen de serviceregel betaald (100%).