Mobiel parkeren

Vanaf 1 januari 2018 zijn de mogelijkheden om in het centrum van Assen te parkeren en te betalen via de mobiele telefoon verder uitgebreid. Met mobiel parkeren is het niet nodig om een parkeerkaartje te kopen bij een parkeerautomaat. U start en stopt de parkeeractie via uw mobiele telefoon. Het kenteken van uw auto wordt digitaal geregistreerd en de parkeercontroleurs kunnen door uw kenteken te scannen, zien of betaald is. U betaalt alleen parkeergeld voor de tijd dat uw auto geparkeerd staat.

Hoe werkt het?

Als u uw auto heeft geparkeerd, belt of sms’t u de locatie naar de provider waarbij u zich hebt aangemeld. De locatiecode is een nummer van vijf cijfers en staat op de dichtstbijzijnde parkeerautomaat. Biedt uw provider een app aan? Dan kunt u ook daarmee uw parkeertijd starten en beëindigen.

Aanmelden bij provider

Mobiel parkeren kan met elk type mobiele telefoon en via elke telefoonprovider. Het maakt dus niet uit of u een abonnement of prepaidkaart heeft. Om met de mobiele telefoon te betalen, moet u zich wel eerst aanmelden bij een van de aanbieders. De gemeente Assen is aangesloten bij de volgende providers:

Parkline: www.parkline.nl
Stadsparkeren: www.stadsparkeren.nl
Parkmobile: www.parkmobile.nl
Yellowbrick: www.yellowbrick.nl/shpv
SMSParking: www.smsparking.nl
MyOrder: www.myorder.nl
Sunhill: www.3377.nl
MKB Brandstof: www.mkb-brandstof.nl
Parksen: www.parksen.com
GoSparc: www.gosparc.com
Ease2pay: www.ease2pay.nl
ParkD: www.parkdapp.nl
Q-park: www.Q-park.nl
ULU: www.driveulu.com
Easypark: www.easyparkgroup.com