U kunt uw aanvraagformulier voor leerlingenvervoer ondeaan deze pagina downloaden. Het aanvraagformulier ziet er dit jaar anders uit dan u gewend bent. In de toelichting vindt u algemene, praktische en aanvullende informatie. Voor een compleet overzicht van de voorwaarden en bepalingen waaraan uw aanvraag wordt getoetst verwijzen wij u naar de verordening leerlingenvervoer.
Per 1 augustus 2014 is de wetswijziging passend onderwijs van kracht. Daarom is de gemeentelijke verordening leerlingenvervoer aangepast aan de nieuwe wetgeving. De nieuwe verordening is per 1 januari 2015 van kracht.
Dit jaar bespreken wij alle ingediende aanvraagformulieren met de aanvragers door middel van een huisbezoek of telefonisch. Wij vragen in deze gesprekken onder meer nadrukkelijk naar de eventuele mogelijkheden van uw kind om zelfstandig te reizen en/of de mogelijkheden van de ouders of andere personen binnen het netwerk om uw kind zelf naar school te brengen, of in het openbaar vervoer te begeleiden.
Wij verzoeken u de aanvraag zo spoedig mogelijk in te dienen. Zo weet u zeker dat u voor aanvang van het nieuwe schooljaar het schriftelijke besluit heeft ontvangen dat het college van burgemeester en wethouders op uw aanvraag heeft genomen. Indien u later dan 1 juni een aanvraag indient, bestaat de kans dat u zelf zorg moet dragen voor het vervoer in de eerste weken van het nieuwe schooljaar.
Als u vragen heeft over het aanvraagformulier of het leerlingenvervoer in het algemeen, dan kunt u contact opnemen met de gemeente, per mail [email protected]. Als mailen voor u geen optie is of uw vraag heeft spoed, dan kunt u de gemeente bellen via telefoonnummer 088-321 5000. De vraag wordt dan geregistreerd en doorgezet naar de juiste medewerker die de vraag zal beantwoorden.
Molenvaart 67
1761 AB Anna Paulowna
t: 088-321 5000
f: 088-321 5999
Gebruik het contactformulier
Postbus 8
1760 AA Anna Paulowna