De gemeente controleert of inwoners op het juiste adres ingeschreven staan. Staat er iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te doen. Als blijkt dat de adresgegevens niet kloppen, verandert de gemeente de gegevens.
Instellingen die gegevens uit de administratie van de gemeente gebruiken kunnen ook een adresonderzoek aanvragen.
U emigreert als u minimaal 8 maanden binnen 1 jaar in het buitenland bent. Dit hoeft niet een aaneengesloten periode te zijn.
Voordat u vertrekt, geeft u uw emigratie door aan de gemeente.
U kunt de gemeente vragen uw persoonsgegevens niet aan bepaalde personen of instanties door te geven (Officieel heet dit 'verstrekkingsbeperking van persoonsgegevens'). Dat kan voor uzelf en voor uw kinderen tot 18 jaar. U kunt de geheimhouding van uw persoonsgegevens ook weer stopzetten.
Let op: U kunt zich pas inschrijven bij de gemeente als u daadwerkelijk op het nieuwe adres woont.
Bent u te laat met het doorgeven? Dan kan dit gevolgen hebben voor bijvoorbeeld huurtoeslag, studiefinanciering, uw parkeervergunning, gemeentelijke belastingen of uitkering.
Verhuist u vanuit de gemeente naar het buitenland? Dan moet u dit uiterlijk 5 dagen vóór uw vertrek doorgeven aan de gemeente. U doet dan aangifte van emigratie. Voor emigratie gelden andere regels. Op de website van de gemeente staat bij Emigratie doorgeven vermeld wat u moet doen voor het doorgeven van emigratie aan de gemeente.
Molenvaart 67​
1761 AB Anna Paulowna
t: 088-321 5000
f: 088-321 5999
Gebruik het contactformulier
Postbus 8
1760 AA Anna Paulowna