Het kan gebeuren dat u het niet eens bent met een besluit van de gemeente. Bijvoorbeeld omdat u een vergunning hebt gevraagd, maar niet gekregen. Of uw buren hebben een vergunning gekregen waar u het niet mee eens bent. Of u bent het niet eens met een belastingaanslag van de gemeente.
Vaak kunt u bezwaar maken tegen een besluit van de gemeente. Dit doet u door een bezwaarschrift te sturen naar de gemeente. In uw bezwaarschrift legt u uit waarom u het niet eens bent met het besluit. De gemeente moet dan opnieuw beslissen. Bent u het ook niet eens met dit tweede besluit? Dan kunt u vaak beroep indienen bij de rechter.
De gemeente Hollands Kroon heeft, net als alle andere overheden, een regeling om klachten die inwoners indienen over het gedrag van bestuur of medewerkers van de gemeente, te behandelen. Hierbij kunt u denken aan het ‘gedrag’ van de gemeente en haar personeel. Bijvoorbeeld als u vindt dat u aan het lijntje wordt gehouden of u een ongepaste reactie heeft gekregen.
Opmerkingen en/of klachten over de openbare ruimte, zoals een losse stoeptegel of kapotte lantaarnpaal kunt u melden via het meldpunt schade en ongemak. Voor klachten over de besluiten van het college hebben we een bezwaarschriften-procedure.
Molenvaart 67
1761 AB Anna Paulowna
t: 088-321 5000
f: 088-321 5999
Gebruik het contactformulier
Postbus 8
1760 AA Anna Paulowna