Klachten

Producten waar de gemeente u mee kan helpen

  • Bezwaar maken
    • Het kan gebeuren dat u het niet eens bent met een besluit van de gemeente. Bijvoorbeeld omdat u een vergunning hebt gevraagd, maar niet gekregen. Of uw buren hebben een vergunning gekregen waar u het niet mee eens bent. Of u bent het niet eens met een belastingaanslag van de gemeente.

      Vaak kunt u bezwaar maken tegen een besluit van de gemeente. Dit doet u door een bezwaarschrift te sturen naar de gemeente. In uw bezwaarschrift legt u uit waarom u het niet eens bent met het besluit. De gemeente moet dan opnieuw beslissen. Bent u het ook niet eens met dit tweede besluit? Dan kunt u vaak beroep indienen bij de rechter.

  • Klacht indienen
    • De gemeente Hollands Kroon heeft, net als alle andere overheden, een regeling om klachten die inwoners indienen over het gedrag van bestuur of medewerkers van de gemeente, te behandelen. Hierbij kunt u denken aan het ‘gedrag’ van de gemeente en haar personeel. Bijvoorbeeld als u vindt dat u aan het lijntje wordt gehouden of u een ongepaste reactie heeft gekregen.

      Waarover kunt u een klacht indienen?

      • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
      • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
      • het niet reageren op vragen

      Opmerkingen en/of klachten over de openbare ruimte, zoals een losse stoeptegel of kapotte lantaarnpaal kunt u melden via het meldpunt schade en ongemak. Voor klachten over de besluiten van het college hebben we een bezwaarschriften-procedure.  

Zoeken

Zoek in informatie buiten de gemeente:

Contact

Publieksbalie

Molenvaart 67​
1761 AB Anna Paulowna
t: 088-321 5000
f: 088-321 5999

Openingstijden

Vragen?

Gebruik het contactformulier

Postadres

Postbus 8
1760 AA Anna Paulowna

Hollands Kroon in social media