Uitstel van betaling bij TSN en uw huishoudelijk hulp

30-11-2015   0 reacties
Uitstel van betaling bij TSN en uw huishoudelijk hulp

Thuiszorgaanbieder TSN heeft vrijdagmiddag 27 november bekend gemaakt uitstel van betaling aan te vragen. Vooralsnog gaan de werkzaamheden van TSN gewoon door. Ook de hulp aan de 243 klanten die via de gemeente Oost Gelre huishoudelijke hulp van TSN ontvangen, gaat voorlopig door.
 
Heeft u huishoudelijke hulp via TSN en wilt u weten wat deze situatie mogelijk voor u betekent? Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen.

U heeft huishoudelijk hulp van TSN. Wat gebeurt er met uw hulp?

TSN verkeert in de problemen. Ze hebben uitstel van betaling aangevraagd. Het is een noodkreet. Zolang er geen faillissement is uitgesproken, verandert er echter niets. Dus komt uw hulp nog gewoon bij u.

Over welke hulp gaat dit?

Dit gaat alléén over hulp in de huishouding. Alle andere hulp en ondersteuning, zoals verzorging en verpleging, begeleiding, woonzorgcentra en de zorgcentrale gaan gewoon door.

Wanneer hoort u meer?

Zo snel als mogelijk. TSN zal zelf bekend maken of het daadwerkelijk een faillissement wordt. Zolang u niets hoort,  verandert er voor u ook niets. De gemeente heeft voor de zekerheid al wel contact gezocht met de andere aanbieders in onze gemeente die hulp bij huishouden bieden. Dit om ervoor te zorgen dat u bij een eventueel faillissement van TSN, gewoon hulp krijgt.

Moet u zich zorgen maken?

Het is goed dat u weet dat er zorgen zijn bij TSN. Die situatie is natuurlijk ook erg vervelend voor uw hulp. De gemeente doet er alles aan om te zorgen dat u hulp blijft houden.

Andere vragen over TSN?

Neem contact op met TSN,  telefoonnummer (0546) 486 440 (kantooruren). De Zorgcentrale is 24 uur per dag bereikbaar op tel. (0900) 8615. Of kijk op www.TSN-thuiszorg.nl.