Lees voor

Maak kans op een beloning!

Op donderdag 13 maart wordt de grondstoffenbak weer geleegd in Meerveldhoven en Zeelst. Heeft u de bak gevuld met alleen droge en herbruikbare grondstoffen? Dan maakt u kans op een Citycentrum cadeaubon!
Milieuwethouder Nicole Ramaekers helpt 13 maart niet alleen onze afvalinzamelaar mee om de grondstoffenbakken te ledigen maar kijkt ook kritisch naar de inhoud van de bakken. Diegene die de grondstoffenbak op de juiste manier heeft gevuld wil ze graag belonen. In totaal reikt de wethouder 10 Citycentrum cadeaubonnen ter waarde van 15 euro uit.

Goed gedrag belonen

De gemeente vindt dat mensen die hun best doen om het afval goed te scheiden hiervoor beloond mogen worden. Door deze positieve prikkel hoopt de gemeente dat we nog meer droge en herbruikbare grondstoffen inzamelen via de grondstoffenbak.

Wat mag in de grondstoffenbak?

• Plastic: verpakkingsafval en voorwerpen gemaakt van plastic zoals voorraadbakje, broodtrommel of kapot speelgoed;
  • Drankkartons: lege sap-, melk-, yoghurt- en vlapakken;
  • Blik: zoals lege groenteblikjes en (fris)drankblikjes;
  • Fijn metaal: metalen deksels, schaaltjes of bakjes en lege spuitbussen;
  • Fijn hout: fotolijstjes, snijplanken, dienbladen, deegroller en stukjes gezaagd hout;
  • Keramiek en huishoudelijk steen: zoals stenen ovenschalen, bloempotten en servies;
  • Kleine elektrische apparaten: zoals koffiezetapparaat, scheerapparaat, elektrische tandenborstel, krul- en stijltang, föhn, mobiele telefoon, rekenmachine, wekkerradio en strijkijzer;
  • Kapot en vies textiel: zoals poetslappen, oude handhoeken.
Drankkartons en blik hoeft u niet eerst schoon te spoelen. Zorg er wel voor dat ze ‘schudleeg’ zijn. De inhoud van (half)volle pakken en blikken vervuilt namelijk de grondstoffen waardoor deze niet meer goed te sorteren en recyclen zijn.

Herhaling

Niet alle straten kunnen aan de beurt komen op 13 maart. Daarom herhalen we deze actie nog een paar maal gedurende de inzamelproef. Zo maakt iedereen kans op een beloning.
  1. Stuur door
Stuur door