Lees voor

Meest gestelde vragen over 14 040

Waarvoor bel ik naar 14 040?

U belt dit nummer als u algemene vragen hebt aan de gemeente of een melding wilt doen. U kunt hiervoor ook terecht op deze website. Steeds meer gemeentelijke producten en diensten kunt u via de gemeentelijke website aanvragen. Voor zaken die u toch aan de balie moet regelen, kunt u het beste vooraf een afspraak maken. Ook dat doet u via de gemeentelijke website.

Waarom moet ik eerst mijn gemeente kiezen?

Belt u naar 14 040, dan vraagt een computerstem u eerst de naam in te spreken van de gemeente die u wilt bereiken. Dit gaat via spraakherkenning. Omliggende gemeenten met netnummer 040 maken namelijk ook gebruik van 14 040.

Hoe werkt het spraakkeuzemenu precies?

  • Toets de cijfers 14 040 in (zonder netnummer).
  • U hoort ‘Welkom bij 14 040 Antwoord©. Dit is het gezamenlijke nummer van de gemeenten in uw regio. Spreek na de piep de naam in van de gemeente die u wilt bereiken.’
  • Na het inspreken van de naam ‘Veldhoven’ hoort u: ‘U wordt nu doorverbonden’.
  • U krijgt direct een medewerker van ons KlantContactCentrum (KCC) aan de lijn.

Kan ik 14 040 bellen met een mobiele telefoon?

14 040 kan in de meeste gevallen ook gebeld worden met een mobiele telefoon. Met een zakelijke mobiele telefoon kan het zijn dat u eerst een ‘0’ moet kiezen of een speciale code moet invoeren voor een buitenlijn en dus ook voor 14 040.

Waarom kan ik vanuit mijn bedrijf niet bellen naar 14 040?

Het komt voor dat in bedrijfscentrales alle nummers die beginnen met een ‘1’, zo ook 14 040, zijn geblokkeerd. Dit kan alleen worden opgelost door de telefoniebeheerder of leverancier van de bedrijfscentrale.

Kan ik vanuit het buitenland bellen naar 14 040?

Vanuit het buitenland en via bepaalde internetproviders (zoals Skype) is het nog niet mogelijk 14 040 te bellen. Men krijgt dan een ingesprektoon te horen of een ingesproken bericht. Voor deze bellers blijft (+31) 40 25 84 411 vooralsnog in gebruik. Zij worden automatisch doorgeschakeld naar 14 040.

Wat kost bellen met 14 040?

14 040 is geen gratis telefoonnummer. De kosten zijn afhankelijk van uw telefoonabonnement. Dit geldt zowel voor bellen via een vaste lijn als voor mobiel bellen. De gemeente heeft geen invloed op de abonnementstarieven. Nadere informatie over de kosten kunt u zelf opvragen bij uw kabelaanbieder of provider.

Voor welke nummers is 14 040 in de plaats gekomen?

14 040 vervangt het algemene telefoonnummer (040) 25 84 411 en het publieksnummer voor het meldpunt (040) 25 84 444. Op termijn vervangt het ook de overige publieksnummers.

Waarom is 14 040 ingevoerd?

Alle Nederlandse gemeenten krijgen de komende jaren eenzelfde gemakkelijk te onthouden telefoonnummer: 14 gevolgd door het netnummer van de gemeente. Deze nieuwe telefoonnummers zijn onderdeel van het landelijke dienstverleningsconcept Antwoord© waarmee gemeenten en andere overheden hun dienstverlening aan burgers en bedrijven verbeteren. Doel is om sneller en begrijpelijker, maar vooral ook het juiste antwoord te geven via telefoon, post, e-mail, internet en balie.
  1. Stuur door
Stuur door
* = verplichte velden