Nieuwe centrumorganisatie gestart
Van 2015 tot en met 2018 werd het centrum vernieuwd. Een tastbare en vooral zichtbare verandering. Maar blijft het centrum ook de komende jaren een plek waar het leuk is om te winkelen en te verblijven? Als het aan de gemeente, ondernemers en vastgoedeigenaren in het centrum ligt in ieder geval wel. Daarom investeren de partijen in de onderlinge samenwerking en vormen ze samen de nieuwe centrumorganisatie. Een samenwerking om continu te werken aan een sterk en toekomstbestendig retail- en horecagebied.
Bestuur
De centrumorganisatie bestaat uit een bestuur en een uitvoeringsorganisatie. Het bestuur wordt gevormd door de wethouders Sander Jansen en Marcel Fluitman, namens de gemeente. Ingrid Heemskerk (Lingerie La Femme) namens Stichting Centrum Management Zeist, Jeanet van Echtelt (Het Broodlokaal) namens de Horeca ondernemers en Tom Schopman (Sectie 5) en Martijn Bremmer (Paulman) namens de vastgoedeigenaren. Het bestuur houdt zich onder meer bezig met de positionering en promotie van het centrum, de aanpak van het creëren van een compacter winkelgebied, branchering, aanpak van leegstand en de stimulering van investeringen. De dagelijkse uitvoering wordt onder meer gedaan door de centrumregisseur (Samantha van Rooij) en de centrummanager (Hans van Aalst).
Retailvisie
Om een sterk en toekomstbestendig retail- en horecagebied te behouden wordt een Retailvisie opgesteld. In deze visie komen alle partijen samen: de consument, de ondernemer, de vastgoedeigenaar en de retaildeskundigen. Het geeft richtlijnen waar de nieuwe centrumorganisatie de komende jaren mee verder kan. Onlangs konden consumenten een enquête invullen. 365 mensen hebben dit gedaan. Die resultaten worden geanalyseerd en als input gebruikt voor de Retailvisie.