Direct naar hoofdmenu / zoekveld
Home Digitale balie

Hoe dien ik een subsidieaanvraag in?

Veelgestelde vragen

Vraag

Hoe dien ik een subsidieaanvraag in?

Antwoord

U dient een subsidieaanvraag in door het juiste aanvraagformulier op te sturen naar Gemeente Zeist, Postbus 513, 3700 AM, Zeist, t.a.v. subsidies. Twijfelt u welk aanvraagformulier u moet gebruiken, neem dan het algemene aanvraagformulier. Als het gaat om een structurele subsidie moet de aanvraag uiterlijk 1 juli voorafgaand aan het subsidiejaar worden ingediend. Gaat het om een incidentele subsidie dan moet het uiterlijk acht weken voordat de activiteit plaatsvindt. Is dit voor u niet mogelijk, neem dan contact op met de cluster subsidies gemeente via het algemene telefoonnummer 14 030 of via [email protected]

Toelichting

Zodra wij uw aanvraag ontvangen, krijgt u een ontvangstbevestiging. Hierin staat wanneer u een antwoord kunt verwachten op een aanvraag. Voor een incidentele aanvraag is dat binnen zes weken, Voor een structurele subsidie wordt gewacht tot de raad de begroting voor het volgende jaar heeft goedgekeurd. Als er een beslissing is genomen over uw aanvraag ontvangt u hiervan schriftelijk bericht; de beschikking. Mocht u een subsidie krijgen, dan staat in de beschikking wanneer u het bedrag op uw rekening kan verwachten. Als vier weken na de afgesproken datum nog geen betaling heeft plaatsgevonden, neem dan contact op met de cluster subsidies.

 

Als u een subsidie heeft gekregen moet u meestal na afloop een verantwoording afleggen. Dit moet gebeuren voor 1 juni na afloop van het subsidiejaar. Een verantwoording hoeft u niet in te dienen als de subsidie ‘direct is vastgesteld’. In de beschikking waarop staat dat u een subsidie krijgt, staat ook of u wel of geen verantwoording verschuldigd bent.

 

Terug naar overzicht veelgestelde vragen Maatschappelijke Zaken

Terug naar overzicht veelgestelde vragen Algemeen

Verantwoordelijk
Gemeente Zeist
Gerelateerde vragen

Uitgelicht


Zoeken