Direct naar hoofdmenu / zoekveld

Stationsgebied Driebergen-Zeist

Gemeente Zeist, gemeente Utrechtse Heuvelrug, Provincie Utrecht, ProRail en de Bestuursregio Utrecht werken samen aan de de herinrichting van het stationsgebied Driebergen-Zeist om de knelpunten in dit gebied op te lossen. Het stationsgebied wordt een compacte OV-knoop. Het aantal sporen wordt uitgebreid naar 4 en de N225 (Driebergseweg - Hoofdstraat) kruist straks het spoor ongelijkvloers via een tunnel. Er komen een nieuw busstation en veel meer parkeerplaatsen voor auto's en fietsen. Een uitgebreidere omschrijving van de werkzaamheden kunt u lezen op de projectenpagina Stationsgebied Driebergen-Zeist.

Bestemmingsplan

De gemeenteraad van Zeist heeft op 4 maart 2014 het bestemmingsplan 'Stationsgebied Driebergen-Zeist' gewijzigd vastgesteld. Het gehele stationsgebied is gelegen in 2 gemeenten, gemeente Zeist en gemeente Utrechtse Heuvelrug. Daarom zijn er 2 bestemmingsplannen vastgesteld.

Plangebied

Het plangebied omvat gebiedsdelen, zoals een deel van de Driebergseweg, Kwekerijweg, Odijkerweg en aangrenzende percelen, die meegenomen worden in de herstructurering van het stationsgebied Driebergen-Zeist.

Ruimtelijkeplannen.nl

Op de website ruimtelijkeplannen.nl vindt u bestemmingsplannen, structuurvisies en algemene regels die zijn gemaakt door gemeentes, provincies en het Rijk. Vastgesteld bestemmingsplan Driebergen-Zeist.

Beroep 

Vanaf donderdag 27 maart 2014 tot en met donderdag 8 mei 2014 heeft het plan ter inzage gelegen met de mogelijkheid om beroep in te stellen bij de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Er zijn 8 beroepschriften ingediend die door de Afdeling Bestuursrechtspraak van Raad van State (ABRS) in behandeling zijn genomen.

Crisiswet en herstelwet

Op het raadsbesluit is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de beroepsgronden in het beroepschrift moet worden opgenomen en dat deze na afloop van de beroepstermijn niet meer kunnen worden aangevuld.

Vervolg

Wanneer de benodigde procedures zijn afgerond, zullen de feitelijke werkzaamheden starten. Naar verwachting kan men rond 2016 voor het eerst het spoor ongelijkvloers kruisen en zullen de werkzaamheden in 2020 volledig voltooid zijn.

Regels, toelichting, verbeelding bestemmingsplan 

Bijlagen 

 


Uitgelicht


Zoeken