Op woensdag 12 april vindt er onderhoud plaats aan de website. De website kan daarom minder goed bereikbaar zijn. Excuses voor het ongemak.

Legalisatie handtekening

Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u die laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt met een stempel op het document dat het uw handtekening is.

Legalisatie handtekening nodig bij Garantverklaring

Om een visum te krijgen, hebben niet-Europeanen die kort in Nederland willen verblijven een Garantverklaring nodig. Bij een Garantverklaring is ook een legalisatie van de handtekening nodig. Met een garantverklaring geeft u aan dat u garant staat voor de buitenlandse bezoeker die u uitnodigt. De garantverklaring is maximaal 3 maanden geldig. Alle informatie over garantstelling vindt u op de website van de IND.

Afspraak maken

Voor het legaliseren van uw handtekening maakt u een afspraak:

Afspraak legalisatie handtekening

Meenemen

  • het document dat gelegaliseerd moet worden
  • geldig legitimatiebewijs
  • getrouwd of geregistreerd partnerschap? Voor een Garantstelling moet uw partner dan ook aanwezig zijn.
  • een bankpas

Kosten

De kosten voor het legaliseren van uw handtekening zijn € 8,50.

?>