Op woensdag 12 april vindt er onderhoud plaats aan de website. De website kan daarom minder goed bereikbaar zijn. Excuses voor het ongemak.

Aanpassen persoonsgegevens

De gemeente houdt gegevens van inwoners bij in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt uw gegevens controleren op de website www.mijnoverheid.nl.

Als uw gegevens of die van uw kinderen tot 18 jaar niet goed zijn geregistreerd, kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen.

Voorwaarden

U staat ingeschreven op een adres in de gemeente Zaltbommel.

Kosten

Gratis.

Als uw voor- of achternaam, geboortedatum of geslacht gewijzigd is, moet u een nieuw identiteitsbewijs aanvragen. Uw oude paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument is niet meer geldig vanaf de dag dat de gemeente uw gegevens heeft gewijzigd. U betaalt zelf de kosten voor een nieuw document.

Afhandeling door de gemeente

  • binnen 4 weken beslist de gemeente op uw verzoek
  • u krijgt een brief als uw gegevens zijn aangepast of als er meer tijd nodig is om een beslissing te nemen
  • ook als de gemeente uw gegevens niet kan of mag aanpassen, krijgt u daarover een brief
  • na verwerking van uw verzoek kunt u de originele document(en) persoonlijk ophalen of wij verzenden ze naar u via de post

Indienen verzoek

Dien uw verzoek in met het formulier Verzoek tot opname/ wijziging/ aanvulling in de BRP (PDF, 201.4 kB). Vul het formulier in en lever het in op het gemeentekantoor.

Nodig of meenemen

  • geldig legitimatiebewijs
  • originele bewijsstukken waaruit blijkt wat de juiste gegevens zijn (bijvoorbeeld een geboorteakte of huwelijksakte)
  • soms zijn aanvullende documenten nodig

Als uw akte niet in het Nederlands, Engels, Frans of Duits is, moet u deze eerst laten vertalen door een in Nederland beëdigd tolk of vertaler. Daarnaast moeten sommige buitenlandse documenten worden gelegaliseerd of een apostille bevatten.

?>